וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת קצינים טסה לחו"ל במימון הצופים: "שערוריה"

3.7.2012 / 6:00

לצורך ראיון מועמדים לשירות צבאי ולשנת שירות, יצאו קציני אכ"א לשבועיים בארה"ב במימון התנועה, כאשר האגף הוא זה שמחליט על המכסות לתנועות הנוער: "נראה כניגוד עניינים"

משלחת קצינים בכירים מאכ"א, שטסה למשך שבועיים לארצות הברית כדי לראיין בני נוער המועמדים לשרת בצה"ל, מעוררת בימים אלו ביקורת חריפה בתוך הצבא לאחר שנתגלה כי היא כלל לא מומנה על ידי צה"ל – אלא על ידי תנועת הצופים – כך נודע לוואלה! חדשות. המשלחת ביקרה במספר מדינות בארצות הברית וכללה ארבעה קצינים, ביניהם שני מפקדי לשכות גיוס ושני ראשי מדורים. אליהם התלוו שני גורמים בכירים במשרד הביטחון.

גורם באכ"א מתח ביקורת חריפה על מימון המשלחת בידי התנועה, ואמר כי "יש שאלות קשות שעולות מטיסת המשלחת הזו. מטרת הביקור הייתה לראיין בני נוער לפני השירות בצה"ל ולקראת שנת שירות בישראל. מדוע המשלחת ממומנת על ידי תנועת הצופים אם באכ"א מקבלים החלטות לגבי מכסות עבור תנועות הנוער, כולל תנועת הצופים. זה נראה כניגוד עניינים". עוד תמה הגורם "מדוע יש לשלוח ארבעה קצינים בכירים, ולתקופה כה ארוכה. למה חייל בודד יכול להסתפק בשיחת ועידה באמצעות טלוויזיה עם הוריו, אותם הוא לא ראה במשך שנה, וראיון של נער מחייב טיסה לחו"ל? ומדוע לא כל הקצינים דיווחו על ימי חופשה בזמן שהם לא ראיינו בני נוער. מי אישר את מימון הטיסה, בתי מלון וההוצאות הנלוות? הפקודות מחייבות מעבר של כסף הניתן בתרומה דרך האגודה למען החייל בלבד".

צה"ל: "שיתוף הפעולה מביא רבים לגיוס"

לדברי הגורם, היו באכ"א שהתריעו על ההתנהלות עוד טרם צאתה של המשלחת, אך מפקדים בכירים סירבו להתייחס להערותיהם. הגורם הדגיש: "זו שערורייה. הגיע הזמן שבאכ"א יבחנו את מידת האפקטיביות של המשלחת לחו"ל. חברות מהמתקדמות בעולם מקיימות שיחות בווידאו. היקף המרואיינים לא מצדיק את היקף המשלחת".

גורם צבאי רשמי מסר כי "נסיעות הקצינים לחו"ל ועלויות השהות ממומנות על ידי תנועת הצופים, המבצעת התחשבנות בנושאים אלה מול משרד הביטחון, בהתאם לנהלים. יצוין כי הקצינים ראיינו כ-190 מועמדים לשירות ביטחון (מלש"בים) בתקופה של פחות משבועיים".

מדובר צה"ל נמסר כי "כחלק מהמאמץ להרחבת היקף המתגייסים לצה"ל, מתקיימת מזה שנים רבות גם פעילות לעידוד הגיוס בקרב בני נוער יהודים וישראלים החיים בחו"ל, המבוצעת כפרויקט לאומי בהובלת מזכיר הממשלה ובשיתוף תנועת הצופים המפעילה את גרעין 'צבר'. בהתאם לסיכום בין צה"ל לתנועת הצופים, נסיעות מעין אלה מתקיימות כבר מספר שנים. לנסיעה המדוברת יצאו ארבעה קצינים מקצועיים בתחום הגיוס לצה"ל, שזהו גודל משלחת סביר ביחס למשימה". עוד נמסר כי "שיתוף הפעולה בין צה"ל לבין תנועת הצופים בנושא גרעין 'צבר' מביא בני נוער רבים לגיוס לצה"ל. נבהיר כי במידה ויהיו תנועות אחרות אשר יפעילו גרעינים מעבר לים שיהיו מעוניינים בגיוס, צה"ל ישתף פעולה גם עמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully