וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצים אירנים גינו את דברי סגן נשיא אירן נגד יהודים

משה חי הגיגת

2.7.2012 / 21:57

קבוצת אנשי אקדמיה, רובם גולים מארצם, טענו כי ההתבטאות האנטישמית של מוחמד רזא רחימי, לפיה היהודים מפיצים סמים בעולם, "סוללת את הדרך לסנקציות על אירן ולתקיפה צבאית"

קבוצת מרצים ואנשי אקדמיה, רובם גולים אירנים שפעלו באוניברסיטאות באירן, פרסמו השבוע גינוי לדבריו של סגן נשיא אירן, מוחמד רזא רחימי, שטען כי התלמוד היהודי מלמד כיצד להשמיד את כל מי שמתנגד ליהודים.

בגילוי דעת שפרסמו נכתב כי דבריו של רחימי "חסרי בסיס ומונעים מאינטרסים שלא עולים בקנה אחד עם המציאות החברתית וההיסטורית בכלל. מבחינה מוסרית אין להם מקום כלל".

דבריו של סגן הנשיא האירני, שטען בשבוע שעבר בכנס למניעת סמים של האו"ם בטהרן כי "הציונות היא מקור סחר הסמים הבלתי חוקיים בעולם", זכו לביקורת חריפה ממנהיגים רבים. בהודעה מטעם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, פורסמה הודעה שבה נכתב כי "המזכ"ל כבר קרא פעמים רבות בעבר לבכירים אירנים להימנע מהצהרות אנטישמיות שכאלה".

סנקציות ותקיפה צבאית

אנשי האקדמיה החתומים על גילוי הדעת ציינו כי "מחשבות מזימתיות כגון אלה השתרשו במוחם הפשוט של מנהיגיה המדיניים של אירן, והן פוגעות בכבודה ומצערות". הם הביעו צער על כך שבכירי המשטר בטהרן מעלימים עין בנוגע לאחריותם כלפי הציבור האירני וטענו כי הנאומים הללו "סוללים את הדרך לסנקציות על אירן ולתקיפה צבאית".

החתומים על גילוי הדעת הם ארדשיר אמירארג?מנד, איש אוניברסיטת שהיד בהשתי בטהרן ומבכירי יועציו של המועמד הרפורמיסטי לנשיאות לשעבר, מיר חוסיין מוסווי; חמיד דבאשי, איש אוניברסיטת קולומביה בניו יורק ומהתומכים הבולטים בחרם האקדמי על ישראל בשל יחסיה כלפי הפלסטינים; מוחסן כדיוור, מרצה אורח באוניברסיטת דיוק בקרוליינה הצפונית; אחמד סדרי, איש אוניברסיטת לייק; מוחמד סדרי; מנסור מועדל, איש אוניברסיטת מישיגן ונאסר האשמי מאוניברסיטת דנוור.

ההתבטאות האנטישמית של הבכיר האירני:
סגן נשיא אירן: הציונות אחראית לסחר הסמים בעולם
העולם נגד סגן נשיא אירן: "לא נסבול אנטישמיות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully