וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם נגד סגן נשיא אירן: "לא נסבול אנטישמיות"

טל שלו

29.6.2012 / 3:30

נאומו של רחימי, לפיו "הציונות היא מקור הסחר בסמים בעולם", גרר בין היתר גינויים מצד אשטון ובאן קי-מון, אולם במועצת הביטחון טרם הגיבו. ישראל: "שתיקה אינה אופציה"

התבטאויותיו של סגן נשיא אירן, מוחמד רזא רחימי - שהאשים ביום רביעי את ישראל בהפצת סמים בעולם - עוררו אתמול (חמישי) גל של תגובות ברחבי העולם, כאשר בכירים בקהילה הבינלאומית ובראשם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון פרסמו הודעות גינוי לדברים, שנאמרו בכינוס בינלאומי של האו"ם בטהרן בנושא סמים. עם זאת, במשלחת הישראלית לאו"ם הביעו מורת רוח מכך שמועצת הביטחון טרם גינתה את דבריו האנטישמיים של רחימי, אשר אמר בין היתר כי התלמוד הוא הגורם להפצת סמים בעולם במטרה "ליצור התמכרות גלובלית לסמים ולהשמיד קהילות לא יהודיות".

אתמול בצהריים פירסם משרדו של מזכ"ל האו"ם הודעת גינוי לדבריו של רחימי, בהמשך לאיגרת תלונה דחופה ששיגר ביום רביעי שגריר ישראל באו"ם רון פרושאור לבאן קי-מון ולמועצת הביטחון. "המזכ"ל כבר קרא פעמים רבות בעבר לבכירים אירניים להימנע מהצהרות אנטישמיות שכאלה, והוא עושה זאת שוב בתגובה לדיווחים האחרונים", נמסר בהודעה מטעם באן, "המזכ"ל סבור שהמנהיגים אחראים לקידום סבלנות והבנה והוא מסתייג עמוקות מביטויים של שנאה וחוסר סובלנות דתית".

"דמיינו כיצד ינהג משטר שכזה כשבידיו נשק גרעיני"

באיגרת ששיגר פרושאור למזכ"ל ולמועצת הביטחון, דרש מהמדינות החברות במועצה "לגנות באופן חד-משמעי וללא כל דיחוי את ההסתה האירנית". כמו כן תקף פרושאור את "השאננות העקבית של האו"ם נוכח דברי שטנה והסתה של מנהיגים ונציגים אירניים הנישאים על בימות הארגון". בתוך כך, בשגרירות ישראל באו"ם הדגישו כי למרות תגובתו של המזכ"ל, מועצת הביטחון טרם פרסמה גינוי רשמי לדברים. "ישנם רגעים מסוימים בהם שתיקה אינה אופציה", כתב פרושאור באיגרת, בה ציטט חלקים מנאומו של סגן הנשיא רחימי. "היסטוריה הוכיחה שמילים יכולות להרוג", הוסיף, וציין כי "מידי שנה, עומד אחמדינג'ד מעל בימת האו"ם, מכחיש את השואה וקורא להשמדת מדינת ישראל. דמיינו לעצמכם כיצד ינהג משטר קיצוני כזה, עם אידיאולוגיה אנטישמית, כשבידיו נשק גרעיני".

דיון מועצת הביטחון של האו"ם על סוריה, 31 בינואר 2012. רויטרס
"האו"ם שאנן בעקביות נוכח דברי הסתה של מנהיגים ונציגים אירניים". מועצת הביטחון/רויטרס

מוקדם יותר אתמול פירסמה שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, הודעת גינוי לדבריו של רחימי. "שרת החוץ מוטרדת עמוקות מההערות הגזעניות והאנטישמיות של רחימי ומגנה אותן בתוקף", נמסר בהודעה שפירסמה לשכתה של אשטון, העומדת בראש נציגות שש המעצמות המנהלות משא ומתן עם אירן בנושא הגרעין. "אמירות כאלה אינן מקובלות ואין לקבלן בסובלנות. הנציבה העליונה שבה ומדגישה את מחויבותו המוחלטת של האיחוד האירופי למלחמה בגזענות ובאנטישמיות".

גם בריטניה הצטרפה לגינויים ובהודעה שפרסם שר החוץ לענייני המזרח התיכון, אליסטייר ברט, נמסר כי "אנחנו מגנים באופן גורף את ההתבטאות חסרת השחר של סגן הנשיא רחימי על התלמוד והאמונה היהודית שנאמרה בכינוס בטהרן השבוע. גזענות ואנטישמיות אינן מקובלות בשום נסיבות, על אחת כמה וכמה באירוע שנערך בחסות האו"ם. אנו קוראים לאירן לחזור בה מההצהרה השערורייתית הזו, ולהבטיח שבכירים במשטר יכבדו נורמות וסטנדרטים בין-לאומיים בעתיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully