וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודח מקורס מ"כים כי סירב ללכוד מבצעי "תג מחיר"

יהושע בריינר

3.7.2012 / 0:01

לאחר שהחייל, מחטיבת כפיר, סירב להשתתף במארב למניעת ביצוע פעולות טרור יהודי, החליטו מפקדיו להדיחו. צה"ל: "האירוע אינו עולה בקנה אחד עם הנורמות המצופות ממפקד לעתיד"

שוב מקרה של סרבנות אידאולוגית בחטיבת כפיר: לוחם המשרת בחטיבת הודח אתמול (שני) מקורס מ"כים לאחר שסירב ליטול חלק בפעילות לתפיסת מבצעי "תג מחיר" בחברון.

החייל, המתגורר באחת ההתנחלויות באזור בנימין, התבקש בשבוע שעבר על ידי מפקדיו לקחת חלק במארב לחשודים בביצוע פעולות תג מחיר, מחשש לפעולות נקם בפלסטינים לאחר פינוי שכונת האולפנה. זמן קצר קודם לכן אף הוצת מסגד בכפר ג'בע הסמוך לרמאללה ובו רוססו כתובות גרפיטי בגנות הפינוי.

החייל, מ', הוצב במסגרת קורס מ"כים בקו מבצעי בחברון והתבקש לקחת חלק במארב סמוך ליישוב היהודי. כשגילה כי מדובר בפעולה ללכידת יהודים - סירב לקחת חלק בפעילות. "לא בשביל זה התגייסתי", אמר למפקדיו, "התגייסתי כדי להגן על עם ישראל". מפקדיו של החייל ערכו לו משפט אתמול, והוחלט להדיחו מהקורס.

סיקור מיוחד: הסרבנות בימין מרימה ראש

ח"כ מיכאל בן ארי תקף את ההחלטה להדיח את החייל. "מצער שאלוף פיקוד מרכז ניצן אלון והדרג הפיקודי לא למדו שום לקח מאירועי הסרבנות בחטיבת כפיר. אסור לעמת את החיילים עם אחיהם המתיישבים ושליחת חיילים לעצור מתיישבים יוצרת קיטוב. לא לשם כך הם התגייסו".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "לאור חומרת האירוע, שאינו עולה בקנה אחד עם הנורמות המקובלות בצה"ל ובהכרח מהנורמות המצופות ממפקד לעתיד, הוחלט להדיחו לאלתר מקורס מפקדי כיתות. החייל יחזור לחטיבתו ובהמשך יוחלט על המשך שירותו".

חטיבת כפיר: היסטוריה של סרבנות
חיילים שהשתתפו בטקס הניפו שלטים נגד פינוי חומש
"המורדים" בחטיבה: לא נלך בדרך של שמאלנים
חייל שנפקד בגלל פינוי חוות גלעד נשלח למחבוש

לפנייה לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.co.il

(עדכון ראשון: 20:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully