וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרד בכפיר: "לא רוצים ללכת בדרך שמאלנית"

19.11.2009 / 19:07

חיילי חטיבת כפיר לא עוצרים. אחרי הסערה שהתעוררה בעקבות הנפת שלטי המחאה נגד פינוי התנחלויות, הכינו חיילים מהחטיבה שלט נוסף. החיילים מדגישים: "אף אחד לא מסית אותנו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השלט אותו תכננו החיילים להניף/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלט ועליו הכיתוב "כפיר לא מגרשים יהודים" נתפס בצהריים (חמישי) בבסיס ההכשרה של חטיבת כפיר בבקעת הירדן, כך נודע לוואלה! חדשות. החיילים עצמם עדיין לא נתפסו. מדובר בשלט אותו התכוונו חיילים מהבסיס להניף בעמדת הש"ג בבסיס, אולם אחד מהמפקדים בבסיס איתר את השלט סמוך לחדרי המגורים של החיילים ובעקבות כך פתחו מפקדי הבסיס בחקירה לגילוי החיילים העומדים מאחורי הניסיון להניף את השלט.

עוד בטרם נתפס השלט, שוחחו החיילים שעומדים מאחורי הכנתו עם וואלה! חדשות. "הנפת השלט תיעשה בלב שלם", אמר אחד החיילים. "אנחנו מבינים את המשמעויות של המעשה, אבל חשוב לנו להביע את עמדתנו. אנחנו רוצים לומר לכל אותם חיילים אחרים בחטיבה שהניפו את השלטים שהם לא לבד ושאנחנו תומכים ומגבים אותם. המדינה מכתיבה לחיילים לבצע מעשים פסולים ובלי שנרצה אנחנו מוצאים את עצמנו הולכים בדרך שמאלנית, ולא לדרך עבורה התגייסנו, שהיא הגנה על עם ישראל".

לדברי החיילים, המסר של השלט מופנה לא רק למפקדי הצבא אלא גם להנהגה הפוליטית. "החבר'ה מגדוד נחשון ושמשון שהניפו את השלטים בשבועות האחרונים הם הגיבורים האמיתיים ולא בוגדים כפי שכונו על ידי כל מיני גורמים", אמרו החיילים. "איננו רואים שום היגיון בפינוי יהודים מהבתים שלהם וחשוב שהמפקדים יבינו שאנחנו מייצגים כאן אלפי חיילים, שמבינים שמהשטח שאותו אנחנו מפנים היום, מחר יירו עלינו טילים. אתמול פינו התנחלויות, היום רוצים שנפנה את שכונת גילה ומחר נצטרך לפנות את תל אביב". על אף שהשלט הנוכחי נתפס, נראה כי בכוונת החיילים להניף שלט נוסף בהזדמנות אחרת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארגוני הימין התכוונו להעניק פרס כספי לחיילים לאחר הנפת השלט/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אף אחד לא הסית אותנו או גורר אותנו", הם מדגישים. "אנחנו כאן כדי להקדים תרופה לפינויים הבאים ואנחנו מדברים בשם מרביתם המכריע של חיילי חטיבת כפיר". על אף הפרס הכספי הצפוי לחיילים שתיכננו להניף את השלט על ידי ארגוני ימין, הם שבו והדגישו במהלך השיחה כי "כסף הוא הדבר האחרון שמעניין אותנו. אנחנו מניפים את השלט מתוך הערכים עליהם חונכנו, אהבה ונאמנות לארץ ישראל".

מצה"ל נמסר בתחילה כי "לפני זמן קצר התגלתה כרזה בבסיס האימונים של חטיבת כפיר על ידי מפקדים במתחם בו התארחו 170 בני נוער מישיבת הסדר במסגרת סיור שערכו בבסיס. נסיבות האירוע נבדקות על ידי המפקדים ורב הישיבה". עם זאת, מקורבי החיילים שהתכוונו להניף את השלט טוענים כי לנערים שהתארחו בבסיס אין כל קשר למקרה.

מאוחר יותר תיקן דובר צה"ל את הודעתו הראשונה ומסר כי לא בני ישיבת הסדר ביקרו היום בבסיס חטיבת כפיר בבקעת הירדן, אלא היו אלה חניכי מכינה קדם צבאית. בעקבות הודעתו הראשונה גינו ארגוני ימין וכן בכירים באיגוד ישיבות ההסדר על תגובת דובר צה"ל הראשונית, שרמזה כאילו חיילי ישיבה היו אלה שהביאו את שלט המחאה לבסיס.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"אסור להכניס את הפוליטיקה לצבא"

חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) התייחס הערב להמשך צעדי הסרבנות בחטיבת כפיר. בן ארי אמר כי "הגיע הזמן שדובר צה"ל יפסיק לנסות ולהצביע על ישיבות ההסדר כאחראיות לתופעת ההתקוממות בצה"ל. הסיפור שוואלה! חדשות חשף מוכיח שוב שנתניהו וברק הם האשמים - הם מעמידים את חיילי צה"ל בדילמה קשה, והגיע הזמן להפסיק לשלוח חיילים לגרש יהודים".

ועד מתיישבי השומרון הגיב גם הוא למקרה ומסר כי "הנסיונות הפתטיים של דובר צה"ל לייצר ספין מתמשך, כאילו מדובר במחאה של דתיים ולא של כלל לוחמי החטיבה - אשר נמאס להם להיות פיונים בתמרוניו הפוליטיים של אהוד ברק - נעשית מתוך יצריות אפלה שמאמינה שכאשר יאשימו את הדתיים הדבר ייצור שנאה כלפיהם, מה שיאפשר לצה"ל לבלום את המחאה ההולכת ותופסת תאוצה".

"אסור להכניס את הפוליטיקה לצבא", כך אמר הערב יואל מרשק, מראשי התנועה הקיבוצית בתגובה לפרסום על השלט שתכננו חיילים בחטיבת כפיר להניף כנגד פינוי יישובים. "אם אנשי הקיבוצים היו משרתים בחטיבת כפיר, אירועים מהסוג הזה לא היו מתרחשים. כל יחידה צריכה להיות בנויה מחיילים מכל שדרות העם. חייל צריך להבין שיש לו רק מפקד אחד, ולא שניים, גם המפקד וגם הרב".

ליצירת קשר עם יהושע בריינר - joshjosh@walla.com

עדכון ראשון: 17:19

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully