וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 מיליון שקל יוקצו לחקלאים שפונו מגוש קטיף

טל שלו

2.7.2012 / 17:28

מנתוני ועדת השרים לסיוע למפוני גוש קטיף עולה כי רק 35% משפחות מתגוררות כיום במגורי קבע. הסיוע הכספי נועד לרכישת קרקעות עבור חקלאים שפונו בהתנתקות ב-2005

ועדת השרים לסיוע למפוני גוש קטיף החליטה היום (שני) להקצות 50 מיליון שקלים לחקלאים, ממפוני יישובי גוש קטיף, עבור רכישה ופיתוח של קרקעות עבור גידולי חממות. החלטת הוועדה, שלה תוקף של החלטת ממשלה, היא חלק מיישום חוק ההתנתקות שנועד לסייע לחקלאים שפונו מבתיהם בעקבות הליך ההתנתקות מרצועת עזה ב-2005.

החוק קובע כי החקלאים רשאים לבחור בין קבלת קרקעות לעיבוד לבין קבלת פיצוי כספי בגין העסק שסגרו עקב הפינוי.

ממשלת נתניהו הגדירה עם כניסתה בתחילת 2009 את משימת שיקום מפוני יישובי גוש קטיף כמשימה לאומית עליונה, כדי לסיים את הליך קליטת המשפחות המפונות מרצועת עזה וצפון השומרון ביישובי קבע בישראל. המשפחות המפונות מתמודדות עד היום עם קשיי פרנסה, בנוסף לביורוקרטיה מול הרשויות הנובעת מהמעבר לבתי קבע.

ממתינים למגורי קבע

מדיון הוועדה, שבראשה עומד שר המדע והטכנולוגיה דניאל הרשקוביץ, עולה כי רק 35% מתוך 1,204 המשפחות שפונו מגוש קטיף, מתגוררות כיום ביישובי קבע - שבע שנים מאז ההתנתקות. 420 משפחות נוספות נמצאות בתהליכי בנייה של מגורי קבע.

ד"ר אופיר כהן, ראש מנהלת תנופה, המופקדת על שיקום המפונים, הציג בדיון נתונים לפיהם 20% מהמשפחות טרם החלו בהליכי בנייה של מגורי הקבע שלהם.

השר הרשקוביץ אמר כי "בניגוד להבטחות הממשלות הקודמות, כשנכנסתי לראשות הוועדה לפני כשלוש שנים מצאתי שטרם נחתמו הסכמי העתקה וכלל לא אותרו קרקעות לבניית מגורי הקבע למפונים". הוא הוסיף כי "לאור הנתונים הללו ובזכות העבודה המאומצת של כל הגורמים, ההתקדמות בכניסה לבתי הקבע היא נחמה פורתא".

מפוני גוש קטיף:
ועדת הכספים אישרה 400 מיליון ש' נוספים למפוני מגוש קטיף
בג"ץ הכשיר חנינת עברייני ההתנתקות: "הכרה בטראומה"
משרד רה"מ: גובש הסכם לטיפול במפוני ההתנתקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully