וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חתיך", שמאלן ואישה: מי יהיה נשיא מקסיקו הבא?

1.7.2012 / 17:47

בתום קמפיין שהתמקד בכלכלה ובמאבק בסמים, פניה נייטו - מועמד מפלגת האופוזיציה, שבעבר שמה נודע לשמצה בשחיתות - מוביל בסקרים. מועמדת המפלגה השמרנית צפויה להפסיד

אזרחי מקסיקו יצאו היום (ראשון) לקלפיות על מנת לבחור נשיא חדש, בתום קמפיין שהתמקד בעיקר בסוגיות הכלכלה והמלחמה בסמים. מפלגת האופוזיציה, שעמדה בראש המדינה במשך עשרות רבות של שנים, צפויה לשוב להנהגה, לאחר כישלונה של המפלגה השמרנית השלטת במתן מענה לסוגיות הבוערות.

מה חולל מחשוף עמוק מדי בעימות הנשיאותי?

שלושת המועמדים בבחירות לנשיאות מקסיקו, מימין לשמאל: אנריקה פנה נייטו, אנדרס מנואל לופס אוברדור וחוספינה וסקס מוטה. AP
מימין לשמאל: אנריקה פניה נייטו, אנדרס מנואל לופז אוברדור וג'וזפינה ואסקז מוטה/AP

12 שנים לאחר שהמפלגה המהפכנית המוסדית (PRI) איבדה את השלטון, הסקרים במדינה מראים כי המועמד מטעמה, אנריקה פניה נייטו, שנודע בשל יופיו, מוביל בהפרש ניכר. הקלפיות שהוצבו עבור שמונים מיליון בעלי זכות הבחירה נפתחו בשעות הבוקר. המדגמים הראשונים צפויים להתפרסם עם סגירת הקלפיות בחלקה המערבי של המדינה, בשעה 20:00 בערב (4:00 לפנות בוקר שעון ישראל).

במקום השני בסקרים, נמצא מועמד השמאל, לשעבר ראש העיר מקסיקו סיטי, אנדרס מנואל לופס אוברדור. מועמדת מפלגת השלטון השמרנית, חוספינה וסקס מוטה, ששואפת להפוך לאישה הראשונה בתפקיד הנשיא, מדשדשת במקום השלישי.

בוחרים עומדים בתור מחוץ לקלפי במקסיקו סיטי, 1 ביולי, 2012. רויטרס
תור מחוץ לקלפי במקסיקו סיטי, היום/רויטרס

עם סיום שלטונה של PRI בשנת 2000, מפלגת הפעולה הלאומית השמרנית (PAN) עוררה בקרב הציבור תקווה כי יפתח עידן חדש בדמוקרטיה המקסיקנית. ואולם שנים של צמיחה איטית ומותם של יותר מ-55 אלף בני אדם במלחמות בין קרטלי הסמים בחמש השנים האחרונות פגעו באופן משמעותי בפופולריות של המפלגה.

המועמד המוביל הוא אנריקה פניה נייטו, לשעבר מושל מדינת מקסיקו, בן 45, הצליח לבסס את עצמו כפנים החדשים של ה-PRI. הוא מתעקש כי מפלגתו, שבמהלך 71 שנותיה בשלטון הייתה ידועה בקרבתה לגורמים מושחתים ולסוחרי סמים, ובהפעלת סמכותיות אכזרית, הפכה למפלגה דמוקרטית ומודרנית, וכי היא למדה משגיאותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully