וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרוניס הסכים: ניסור בתי האולפנה יידחה עד נובמבר

יהושע בריינר

1.7.2012 / 14:55

לאחר שהדיירים פונו, נשיא העליון אישר את בקשת המדינה לדחות את הסרת חמשת המבנים, בעוד שבעבר קבע בג"ץ כי עליהם להתפנות עד היום. "אין מניעה לתת ארכה נוספת"

נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס קיבל היום (ראשון) את בקשת המדינה, והורה לדחות את הסרת חמשת הבניינים בשכונת האולפנה בבית אל עד לנובמבר 2012.

הנשיא גרוניס כתב בהחלטתו כי "בהנחה שמבני הקבע אכן פונו מכל אדם וחפץ ובהתחשב בלוח הזמנים שנקצב לפירוק והסרה של מבני הקבע, איננו רואים מניעה ליתן למשיבים ארכה נוספת לבקשתם. מיותר לומר שסומכים אנו על כך שהמשיבים (כלומר, המדינה, י"ב) יעמדו בדיבורם ויסירו את מבני הקבע לפני ה-15 לנובמבר".

ביום שלישי שעבר הגישה המדינה לבג"ץ בקשה לארכה לניסור מבני הקבע מהשכונה בבית אל, שפונו מתושביהם במהלך השבוע החולף. בג"ץ קבע בעבר כי יש לפנות לחלוטין את הבתים עד ה-1 ביולי – היום - אולם המדינה ביקשה כאמור ארכה לניסור הבתים עד ל-15 בנובמבר השנה וזאת "לאחר שפינויים מכל אדם וחפץ יתבצע במועד שנקבע על ידי בית המשפט". עוד נכתב כי הבקשה "מתייחסת אך ורק למבני הקבע מושאי העתירה ולא למבנים היבילים שיוסרו מהשטח במועד".

תחילה פונו בשבוע שעבר 15 משפחות שעברו לאתר הקרווילות שנבנו עבורן בבסיס חטיבת בנימין, ולאחר מכן הצטרפו אליהן עוד 18 משפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully