וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "היום מבינים את דברי שמיר על הערבים"

טל שלו

1.7.2012 / 12:21

ראש הממשלה ספד ליצחק שמיר, וטען בהתייחס לאמירתו השנויה במחלוקת, "הערבים אותם הערבים והים אותו הים", כי "ייתכן שהדברים זכו לבוז, היום מבינים שהוא ראה דברים אמיתיים"

ספק 500

(צילום: גדעון צנטנר, רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד הבוקר (ראשון) לראש הממשלה לשעבר וממנהיגי תנועת הליכוד יצחק שמיר, שהלך אתמול לעולמו. נתניהו התייחס בדבריו לאמירתו השנויה במחלוקת של שמיר, לפיה "הערבים אותם הערבים והים אותו הים", ואמר כי "ייתכן שהדברים האלה שהביאו קיתונות של ביקורת אז, אפילו בוז – היום יש בוודאי הרבה יותר אנשים שמבינים שהאיש ראה והבין דברים יסודיים ואמיתיים".

לדברי נתניהו, שמיר "לא הכפיף, לא את עצמו ולא את האמת, לאופנות השעה, ולכן אני חושב שראוי שאנחנו נכבד בישיבות, גם בטקס מחר וגם בישיבות מיוחדות שנעשה היום, את זכרו של יצחק שמיר, אחד ממקימיה של מדינת ישראל, ואחד ממגיניה המסורים ביותר".

בנימין נתניהו ויצחק שמיר בסיור בסנטרל פארק בניו יורק בזמן ביקור של ראש הממשלה בארה''ב - נובמבר 1987. GettyImages
"לא הכפיף, לא את עצמו ולא את האמת, לאופנות השעה". נתניהו ושמיר/GettyImages

נתניהו הדגיש כי "אנחנו מאבדים היום באמת פטריוט יהודי ואחד מהמנהיגים היצוקים והמוצקים שהיו לעם ישראל. הוא לא הקרין כריזמה, הוא פשוט הקרין עוצמה פנימית, והדבר הזה, לדעתי, חשוב יותר מכל דבר אחר. הוא היה מדור הנפילים שהקימו את מדינת ישראל, הקדיש את חייו ואת כל מאודו להבטחת קיומה של המדינה, להבטחת חירותו של עם ישראל, להבטחת בטחונם של אזרחי ישראל וגם להבטחת קיבוץ גלויות".

"חשוב לדעת שלשמיר היה תפקיד מכריע, ממש כך, להפניית מאות אלפי עולים מברית המועצות לשעבר בארץ", הוסיף ראש הממשלה. "הוא פעל נמרצות מול הממשל האמריקני כדי להבטיח שתחנת היציאה הראשונה תהיה בארץ ישראל, במדינת ישראל. הוא אמר 'יבואו קודם לכאן, יבחרו לאחר שיראו את הבחירה כאן' – ובהתעקשות הזאת אין ספק שהוא שינה את גורל המדינה, משום שהוא במידה רבה הביא לכך שהעלייה המבורכת הזאת הגיעה בכל עוצמתה ובכל משקלה לכאן, והראיה שהוא צדק, היא שהרוב המוחלט נשאר כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully