וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק שמיר: על משרת עמו וארצו

דוד לוי

1.7.2012 / 11:34

ראש הממשלה שמיר חלם על מדינת ישראל וראה בה תקומה ונס גדול. שר החוץ לשעבר, דוד לוי, מספיד ונזכר: "תרומתו לביטחון ישראל ותקומת הארץ כבירה, צר לי על העימותים בינינו"

הלך לעולמו ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר, עליו אפשר לומר שהיה איש ששירת את עמו ואת ארצו משחר נעוריו, כלוחם בשורות האצ"ל והלח"י, כמי שפעל מחוץ לגבולות המדינה בשורות המוסד וכמדינאי. הכרנו לפני למעלה מ-35 שנה עת הצטרף לתנועת החירות. היו אלה ימים גדולים שקדמו למהפך, וחרשנו יחד את הארץ: הקמנו סניפים חדשים וביקרנו במקומות רבים. העולם הפוליטי היה זר לו, אפשר לומר אפילו שהוא לא ידע איך לפעול בקרב ההמונים, אבל לאט לאט הוא הבין שהדבר הזה מתחייב מעצם הרצון לייצג אותם.

זכינו למהפך, ששינה את השלטון במדינה, ושירתנו יחד בממשלות מנחם בגין. במרוצת השנים נתגלעו חילוקי הדעות בינינו, וגם עימותים מרים לצערי הרב, שהסובבים אותו - שחששו מהכוח שצברנו חבריי ואני בליכוד - דחפו אותו לעימותים אלה, וחשבו שבכך הם בולמים את כוחי. חלקתי עליו בדרך ניהול הליכוד ולכן, מה שנקרא, נוצרה חזית וזה הלך וגדל. צר לי על העימותים האלה כי הם היו מיותרים מבחינתנו. למרות שהייתה התמודדות בינינו, והתוצאה הייתי כפי שהייתה - לא הפרש גדול - קיבלתי אותה, והיינו כתף אל כתף בממשלות שלו, בהן כיהנתי כשר החוץ.

ימים גדולים והישגים כבירים

חרף העימות שהיה בינינו, שיתפנו פעולה בנושאים המדיניים והממלכתיים. גם ישראל ידעה תנופה אדירה בכל רחבי הארץ. אלה היו ימים גדולים והושגו הישגים כבירים בתחום מדיני: חידוש היחסים הדיפלומטים עם 34 מדינות, שדרוג היחסים עם מדינות נוספות ובראשן סין, וכמובן יציאת יהודי ברית המועצות, עלייתם של יהודי אתיופיה וחיזוק היחסים עם אירופה, הכלכליים והמדיניים, חיזוק היחסים עם ארצות הברית, גם בתקופת מלחמת המפרץ. היה מי שרצה שניכנס אל תוך זה, כשהייתה קואליציה בינלאומית בראשה של ארצות הברית וסברתי אני, והוא גם כן, שאנחנו לא צריכים להיכנס למערכה הזאת והיא יכולה לפגום בסיכויי ההצלחה של הקואליציה הזאת. הצלחנו לעמוד ביחד בחזית הזאת, וכך גם כן בקבלת ההחלטות החשובות ביותר בתחום הבטחוני מעבר לגבולותיה של ישראל, דברים אשר טרם התפרסמו.

האיש חלם על ארץ ישראל ועל מדינת ישראל וראה בה לא רק תקומה אלא גם נס גדול, ומשום כך הוא ודומיו היו קנאים מאוד מאוד ולא האמינו בכוונותיהן של השכנים, אם היו כוונות כנות כאלה לשלום בתקופה הזאת.

לצערי הרב העימותים בתוך הליכוד הלכו והחריפו, ובמידה רבה היו מיותרים, אבל היו מי שהיו מעוניינים בהם כדי לבלום אותי. זה, כמובן, החליש את הליכוד והביא למפלתו מהשלטון. אי אפשר לטשטש את זה, אך זה לא פוגם כהוא זה מזיכרוני על האיש והכרת תרומתו הכבירה לתקומת ישראל ולביטחון ישראל. יהי זכרו ברוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully