וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: כמה שוטרים איבטחו הפגנה של איש אחד?

בשל החמרה חסרת תקדים בחוקי ההפגנות, יצא למחות רוסטיסלב ז'וראבליוב - באישור המשטרה, כמובן - והביך את השוטרים המקומיים. ברוסיה, מסתבר, הכוח הבלתי סביר מצוי אצל האזרח

ספק 500

(צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת; עריכה: אמיר קוטיגרו; קריינות: אביב אברמוביץ')

חוקי ההפגנות החדשים ברוסיה החמירו את הקנסות למוחים בלי היתר וקבעו כי מארגניה חייבים לקבל את אישור המשטרה. רוסטיסלב ז'וראבליוב, בלוגר צעיר מהעיר הרביעית בגודלה ברוסיה - בעלת השם הקליט יקטרינבורג - החליט לקחת את האבסורד צעד אחד קדימה, והודיע במכתב למשטרה המקומית כי ברצונו לארגון צעדה עם חמישה מחבריו בלב העיר, ותיאר במדויק את מסלולה. להפתעתו, אישור המשטרה הגיע יממה בלבד לאחר מכן, בשיחת טלפון שהוציאה את תוכניתו לדרך.

כמה שוטרים דרושים כדי לאבטח צעדה של איש אחד?. ספק 500
גם השוטרים לא הצליחו להתאפק, ותיעדו/ספק 500

ז'וראבליוב יצא להפגנה שאירגן כשהוא חמוש בטלפון סלולרי, ובנקודה שנקבעה מראש - פגש בשוטר שהיה אחראי על הסדר הציבורי במהלכה. "אם הגיעו חמישה, שבעה, עשרה אנשים - זה לא משנה", הסביר השוטר, "אנחנו מחויבים לבוא". ואכן, כל העת בה צעד לווה הבלוגר הנמרץ בלא פחות מעשרה שוטרים. "חברים יקרים", תיעד עצמו במצלמת הסלולרי שהחזיק, "חוק ההפגנות פועל נפלא".

"אני משחרר אתכם כעת, כי זה אבסורד"

השוטרים לא התאפקו ושלפו אף הם מצלמה כדי להנציח את הרגע הלא-שגרתי, והתהלוכה יצאה לדרך. השוטרים צעדו בעקבותיו, כשהוא מוביל אותם במשך דקות אחדות - עד אשר הגיע לסיפוקו, והרגיש את נקודת המיצוי לרעיון היצירתי. "טוב, לשוטרים יש דברים אחרים לעשות, ועכשיו אשחרר אותם על ידי הודעה רשמית על סיום הפעילות שתוכננה להיום", המשיך לתעד עצמו בהתמוגגות.

בשלב זה פנה ז'וראבליוב לשוטרים, והצהיר: "אדוני השוטר, כמארגן האירוע הפומבי שתוכנן להיום, אני מודע שהתהלוכה הסתיימה והמשך המסלול נגנז". כשהוא שיכור מכוח ומסמכות שלא ציפה לקבל, המשיך: "אפשר לשחרר אתכם, כי זה אבסורד, רבותיי. אני מבין הכל, אבל תחזרו ללו"ז הרגיל שלכם, ואני אחזור לענייניי". ברוסיה, הכוח הבלתי סביר נמצא בידי המפגינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully