וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי החשוד בהצתות בירושלים: "עצרו אותו כמו מבוקש"

28.6.2012 / 14:42

בית המשפט האריך בעוד שלושה ימים את מעצרם של שני הנערים מעיסאוויה, החשודים בהצתות על רקע לאומני. אביו של אחד החשודים: "הילד בעייתי, אבל לא עושה דברים כאלה"

ספק 500

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

בית משפט השלום בירושלים האריך בצהריים (חמישי) בשלושה ימים את מעצרם של שני הנערים החשודים במעורבות בגל ההצתות בירושלים. השניים, בני 15 ו-17 מעיסאוויה, נעצרו אתמול ואחד מהם הודה במעשים המיוחסים לו, ואף שחזר את שאירע. המשטרה חושדת כי ההצתות, בהן הצתת שדה קוצים ליד בסיס עופרית בהר הצופים והשריפה סמוך לבית החולים הדסה עין כרם, בוצעו על רקע לאומני. אביו של אחד החשודים מתלונן כי שבעה שוטרים באו לעצור את בנו, וכי הם הבהילו אותו ונהגו בו כמבוקש.

בדיון בהארכת מעצרו, טען אחד החשודים כי המשטרה מונעת ממנו מזון ושתייה כדי להפעיל עליו לחץ שיודה במעשים. החשוד השני, שכאמור הודה במעשים, נשאל בדרכו לדיון מדוע גרם להצתות והשיב: "ככה". עורך הדין מוחמד מחמוד, המייצג את השניים, אמר כי "הם נחקרו תוך הפרות בוטות של החוק, ללא נוכחות הוריהם".

אביו של החשוד הצעיר מבין השניים תיאר בשיחה עם וואלה! חדשות את מעצר בנו. "השעה הייתה ארבע בבוקר. שמענו דפיקות חזקות על הדלת. כשפתחתי, עמדו מולי קצין משטרה שלידו הרבה מאוד שוטרים, כאילו עכשיו תפסו איזה מבוקש", סיפר האב. "דרשו ממני תעודת זהות ולאחר שווידאו את הפרטים שלי, שאלו אותי איפה חדר הילדים. הם ישנו, ביקשתי שיתנו לי להעיר אותם, אבל הקצין אמר לי 'זו לא העבודה שלך'".

"בני אף פעם לא התעסק באש"

לדברי האב, בנו היה מפוחד מאד כשראה את השוטרים. "מיד לאחר מכן אזקו אותו ולקחו אותו. אולי שבעה שוטרים על ילד אחד", סיפר. "מאז הוא עצור, לא ידעתי על מה הוא עצור עד שעורך הדין לא פגש אותו. המעצר הזה הוא לחינם. הבן שלי לא עושה דברים כאלה, אף פעם לא התעסק באש. אם היו אומרים לי שהוא הכה מישהו או גנב אופניים הייתי מבין, אבל דברים כאלה שמתעסקים בביטחון המדינה, זה לא אנחנו. הוא ילד בעייתי אבל בדברים קטנים, לא נגד המדינה. אף פעם לא זרק אבנים".

בתקופה האחרונה התלוננו כבאים מתחנת ירושלים על הצתות חסר תקדים בהיקפו לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לדבריהם, מתחילת חודש יוני ועד לאמצעו, הם נקראו ל-3,000 אירועים, מהם 284 דליקות היו שריפות קוצים. כ-60% מהשריפות – יותר ממחצית – הוגדרו הצתות בזדון. לשם השוואה, במהלך כל חודש מאי תועדו 2,200 אירועים, לעומת ממוצע השנתי שעומד על 8,000.

שלשום פרצו שתי שריפות גדולות בסביבת ירושלים בשני מוקדים סמוכים, האחד באזור מוצא ומבשרת ציון והשני במעלה החמישה. הלהבות כילו כ-300 דונמים של חורש טבעי, וכ-200 מהם בשטחי הגן הלאומי עינות תלם.

מעל ארבעים צוותי כיבוי פעלו באזור בסיוע שישה מטוסי כיבוי ומסוקי משטרה. תושבים רבים פונו מבתיהם וכביש ירושלים-תל אביב נסגר במהלך התפשטות האש לתנועה. מלבד שלושה נהגים שנפגעו קל משאיפת עשן, איש לא נפגע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully