וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום יושלם הפינוי בשכונת גבעת האולפנה

18 המשפחות מהשכונה בבית אל צפויות להצטרף אל 15 המשפחות שכבר פונו בשלישי לאתר הקרווילות שהוקם בבסיס חטיבת בנימין. לאחר הפינוי ייאטמו חמשת המבנים בשכונה

אחרי שחלקו הראשון של הפינוי עבר בשלום, היום (חמישי) יתקיים החלק השני של פינוי שכונת האולפנה שבבית אל. 15 משפחות כבר החלו להתמקם באתר הקרווילות שנבנו עבורן בבסיס חטיבת בנימין ואילו היום יצטרפו אליהן עוד 18 משפחות, אשר לא צפויות להתנגד לפינוי.

עם זאת, ייתכן כי פעילי ימין מנוער הגבעות, המתנגדים לפינוי הבתים, ינסו לפגוע בהליך פינוי השכונה. ביום שלישי האחרון פלשו עשרה פעילי ימין לאחת מדירות המפונים והתעמתו עם תושבי השכונה שעדיין היו במקום. הרב זלמן ברוך מלמד שהגיע להסדר על הפינוי עם נציגי משרד הביטחון, הורה לתלמידיו להימנע מאלימות ומהתנגדות בכוח ואף הוציא הודעה בנוסח דומה לבני הנוער ולפעילי הימין. פעילים ממאחזים באזור יצאו נגד מלמד ואמרו כי אסור לעזוב את השכונה בהסכמה והם אינם סרים למרות הרב.

פינוי שכונת בית האולפנה בבית אל , יוני 2012. דרור עינב
"זה הבית שלנו ואנחנו נחליט איך ננהג בו", אמרו תושבי השכונה לפעילי הימין שפלשו לדירה/דרור עינב

"זה הבית שלנו ואנחנו נחליט איך ננהג בו", אמרו תושבי השכונה לפעילי הימין ודרשו מהם לעזוב את המקום. אחד מהפעילים אמר ביום שלישי לוואלה! חדשות כי אסור לעשות הסכמים על הארץ: "הבוקר הם נטשו את הבתים אבל אנחנו לא מתכוונים לנטוש אותם, חד משמעית. אין הסכמים על ארץ ישראל והיא לא עניין למשא ומתן".

גורמים בימין שאינם מסכימים עם ההסדר בין נציגי שכונת האולפנה לבין משרד הביטחון הוסיפו כי "התנהגותם של תושבי שכונת האולפנה הינה התנהגות מחפירה. הם גיבורים על הילדים הללו שנתנו את הנשמה ומסרו את הנפש, כשאותם עסקני אולפנה קראו להם והיו זקוקים להם אבל כעת, כשסגרו דיל על הבתים שלהם על חשבון ארץ ישראל, הם זורקים אותם ומתנהגים כלפיהם באלימות".

היום השני מפינוי האולפנה בבית אל, יוני 2012. עומר מירון
ממשיכים בפינוי. תושבי גבעת האולפנה, הבוקר/עומר מירון

אנשי משרד הביטחון אמונים על הסיוע למשפחות המפונות להיקלט באתר המגורים הזמני. ביום שישי בבוקר, לאחר השלמת פינוי המשפחות, ייאטמו חמשת המבנים בשכונה עד להכרעת בג"ץ בעניין העברתם למקום אחר בהתנחלות, בשיטת ה"ניסור".

המדינה הגישה לפני יומיים לבג"ץ בקשה לארכה ל"ניסור" המבנים. בעוד שבג"ץ קבע בעבר כי יש לפנות לחלוטין את הבתים עד 1 ביולי - יום ראשון הקרוב, כעת מבקשת המדינה לדחות את ניסור הבתים עד ל-15 בנובמבר השנה, וזאת "לאחר שפינויים מכל אדם וחפץ יתבצע במועד שנקבע על ידי בית המשפט". עוד נכתב כי הבקשה "מתייחסת אך ורק למבני הקבע - מושא העתירה - ולא למבנים היבילים שיוסרו מהשטח במועד".

היום השני מפינוי האולפנה בבית אל, יוני 2012. עומר מירון
יצטרפו למשפחות שכבר פינו את בתיהן ביום שלישי. גבעת האולפנה, הבוקר/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully