וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב אצלנו? הפנטגון הצליח ליירט טיל בליסטי

יוסי מלמן

27.6.2012 / 19:17

הניסוי במערכת החדשה נערך בהוואי, ודימה התמודדות עם טילים כדוגמת אלה בהם מחזיקות צפון קוריאה ואירן. בישראל עדיין מנסים להדביק את הקצב, עם פיתוח דגם חדש למערכת החץ

ארצות הברית ממשיכה לשמור על מעמדה כמעצמה צבאית: היום (רביעי) הודיעה סוכנות ההגנה מפני טילים של הפנטגון על ניסוי מוצלח ראשון ביירוט טיל בליסטי דו שלבי – יכולת משמעותית ונדירה שישראל טרם הגיעה אליה, אשר מאפשרת בין היתר התמודדות עם טילים מתוצרת צפון קוריאה ואף אירן.

לייצור מערכת היירוט החדשה, הנקראת "Dubbed Block IB", אחראית חברת ריית'און - מעצמת הנשק האמריקאית שפיתחה בין היתר את מערכת הפטריוט, ונמצאת בשיתוף פעולה צמוד עם חברת רפאל הישראלית. במסגרת יחסיה של ריית'און עם ישראל, משווקת החברה את מערכת "כיפת ברזל" בארצות הברית, וכן משתפת פעולה עם רפאל בפיתוח מערכת "שרביט קסמים" ליירוט רקטות וטילים לטווח בינוני-ארוך.

בניסוי, שנערך אמש בהוואי, הצליחה המערכת להפיל טיל בליסטי דו שלבי בטווח בינוני. עם זאת, לא מדובר בניסוי הראשון של המערכת – זה נערך בחודש ספטמבר 2011 ונחל כישלון. כעת, עם הצלחת הניסוי, צפויה ריית'און להתחיל בייצור המערכת עבור צבא ארצות הברית עוד בסתיו הקרוב. מדובר בגרסה יבשתית של המערכת, שמיועדת להצבה ברומניה כחלק מתכנית ההגנה מפני טילים של ארצות הברית. במקביל, תפתח החברה גרסה ימית של טיל מיירט שייקרא "אגיס" – בו כבר בוצעו מעל עשרים ניסויים מוצלחים.

המערכת החדשה מתקדמת יותר ממערכת החץ הישראלית, שפותחה אף היא במימון חלקי מטעם ארצות הברית. בעוד ישראל אמנם נהנית מתמיכתה של ארצות הברית בכל הנוגע ליכולות צבאיות, היא שוקדת כעת על פיתוח דגם מתקדם של מערכת החץ שיוכל אף הוא להתמודד עם איומים דומים – כאשר הבולט שבהם הוא טיל השיהאב האירני, שביכולתו להגיע לטווח של בין 1,300 עד 2,000 קילומטרים ולפגוע בכל נקודה בשטח ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully