וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומניה: נהיה חלק מתוכנית ארה"ב להגנה מטילים

נשיא רומניה הודיע כי מועצת ההגנה של ארצו אישרה להציב מערכת יירוט נגד טילים, כחלק מהמערכת ההגנה של ארצות הברית. "לא נכוון את הטילים לעבר רוסיה"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: דורון שטיין)

נשיא רומניה טריאן בססקו הודיע היום (חמישי) כי ארצו הסכימה להציב בשטחה מערכות ליירוט טילים כחלק מהמערכת להגנה מפני טילים של ארצות הברית. הנשיא אמר כי התוכנית אושרה על ידי המועצה העליונה לביטחון לאומי של רומניה, אולם עדיין צריכה לעבור את אישור הפרלמנט.

הנשיא בססקו אמר כי המערכת החדשה "תגן על כל שטחי רומניה", אולם הדגיש כי היא "לא מכוונת נגד רוסיה", אלא נועדה להגן מפני "התקפות אפשריות באמצעות טילים בליסטיים או רקטות לטווח בינוני. מערכות יירוט יבשתיות ימוקמו בתוך השטח הלאומי שלנו", אמר בססקו, שציין כי המתקנים האמריקאיים צפויים להיות מבצעיים עד שנת 2015.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ביטל בשנה שעברה גרסה קודמת של התוכנית להגנה מפני טילים שנהגתה עוד בזמנו של קודמו ג'ורג' בוש. התוכנית המקורית הייתה להציב מערכות הגנה מפני טילים בפולין ובצ'כיה, אולם היא זכתה להתנגדות ברוסיה, כאשר בכירי השלטון הרוסי הזהירו כי מדובר בפגיעה בביטחון הלאומי של ארצם ואיימו להציב מערכות טילים ליד גבולות המדינה. כחלק מניסיונו של ממשל אובמה לשפר את מערכת היחסים עם רוסיה, הודיע אובמה בספטמבר האחרון כי הוא משנה את תוכנית ההגנה, וכי בכוונתו להציב מערכות יירוט יבשתיות וימיות קרוב יותר למפרץ הפרסי, בכדי להתמודד עם האיום האירני.

(עדכון ראשון: 16:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully