וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיתם רכב בחוף הים? אתם מוזמנים לדווח עליו

רשות הטבע והגנים ועמותת "אור ירוק" מנסות לשים סוף לנהיגה בחופי הים - מפגע בטיחותי המסכן את הנופשים בחוף והורס את הטבע והחוף וקוראות לציבור לצלם את העבריינים

נמאס לכם מנהגים שנכנסים עם הרכב לחוף הים? מעכשיו יש מה לעשות נגד זה. החודש עלה לאוויר קמפיין משותף של רשות הטבע והגנים ועמותת "אור ירוק" במטרה לשים סוף לנהיגה בחופי הים. ברשות הטבע והגנים מסבירים כי נסיעת כלי רכב בחוף הים איננה פוגעת רק בערכי הטבע והנוף -- אלא מהווה איום וסכנה לנופשים בחוף הים.

שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים הסביר: "יש לנו רוח גבית מהציבור, שרואה בנהיגה בחוף תופעה פוגענית. זוהי עברה על החוק הפוגעת בטבע ומסכנת חיים ואנו נחושים להביא לסופה".

מהנתונים שהוצגו עולה כי מתוף כ-200 ק"מ חוף בישראל, כ- 80% חשופים במיישרין או בעקיפין לנזקים של רכבי שטח, אופנועים וטרקטורונים הפוגעים בטבע ומסכנים את השוהים בחוף. במסגרת מעבר להילוך גבוה במלחמה להפסקת התופעה, הוצגו שיטות אכיפה לא מתפשרות כנגד מפרי החוק הנתמכות בקמפיין הסברה בשטח, באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות.

אלדד פלד, מנהל אגף פיקוח ואכיפה של רשות הטבע והגנים סיפר כי "החוק לאיסור הנהיגה בחוף קיים כבר 15 שנים, אך עד לתיקון שהועבר לפני שנה הוא בקושי נאכף. התיקון לחוק אפשר לנו להקים את יחידת "חופמי", שכל ייעודה הוא אכיפת החוק והשמירה על הסביבה החופית. עם התיקון לחוק החלטנו לשנות את הטון, שהרי אחרי 15 שנים של הסברה ושילוט ברור כל נהג כבר מכיר את האיסור. בשנה שעברה ניתנו כמעט 1,500 ברירות משפט לנהגים שנהגו או חנו במרחק של פחות ממאה מטרים מקו המים. התיקון לחוק מאפשר לנו לתעד את העבירות מרחוק ולשלוח דו"ח על סמך צילום, ובהתאם לכך ציידנו את הפקחים במצלמות ארוכות טווח אשר מסוגלות אפילו לצלם מספרי רכב מהמטוס. כל מי שמחליט שהוא חייב לנהוג בחוף ידע שמרבית הסיכויים הם שקנס בגובה 500 עד 1000 שקלים עושה דרכו אליו בדואר".

ברשות לא מסתפקים באכיפה שלהם ופונים לציבור לצלם עבריינים ולהעלות את תמונתם לעמוד מיוחד בפייסבוק, בכדי שיוכלו להענישם.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully