וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: חולת סרטן השד לשעבר תוכל לשחות בחזה חשוף

ג'ודי ג'אקס, בת 47 מסיאטל, עברה בשנה שעברה כריתת שדיים בשל מחלת הסרטן ממנה סבלה. לאחר בקשות חוזרות ונשנות לרשויות במדינה, היא קיבלה אישור לשחות ללא חלק עליון

אחרי מאבק של חודשים, לאישה מסיאטל, ארצות הברית, אשר עברה כריתת שדיים כפולה במסגרת טיפולים למחלת הסרטן, יותר לשחות ללא חלק עליון בבריכות הציבוריות במדינה. ג'ודי ג'אקס, בת 47, ביקשה שוב ושוב ממחלקת הגנים והפנאי במדינתה לשנות את הנהלים בנושא, והשבוע, סוף סוף נעתרו לבקשתה.

ג'אקס עברה את הניתוח הקשה לפני כשנה, והגישה בקשה בחודש פברואר האחרון לשחות בחזה חשוף בבריכות הציבוריות – דבר העומד בניגוד לנהלי מחלקת הגנים והפנאי, המורה לנשים ללבוש חלק עליון. בזמנו, לבישת חלק עליון של בגד ים הכאיב לג'אקס, בשל הצלקות שנותרו על גופה בעקבות הניתוח. "בהחלט לא ניסיתי להיות פרובוקטיבית. רק רציתי לשכנע אותם שזה לא יהיה בלתי הולם", הסבירה ג'אקס. "יכולתי לחזור לשם ופשוט לקפוץ לבריכה חשופת חזה, אולם זה לא הסגנון שלי. ניסיתי לנהוג בכבוד".

כרותת השדיים ג'ודי ג'אקס קיבלה אישור לשחות טופלס בבריכה בסיאטל. רויטרס
מעכשיו תוכל לשחות ללא חלק עליון בכל הבריכות הציבוריות בסיאטל. ג'ודי ג'אקס/רויטרס

במאבקה מול מחלקת הגנים והפנאי, נתמכה ג'אקס בעוד חולי סרטן לשעבר, אולם המחלקה סירבה לבקשותיה שוב ושוב, ורק לאחר שסיפורה פורסם בכלי התקשורת, היא נעתרה. כעת, מתאפשר לג'אקס לשחות ללא חלק עליון בכל הבריכות הציבוריות במדינה, אולם רק בזמנים המיועדים לשחיית מבוגרים.

עם זאת, ג'אקס עדיין אינה מרוצה מתוצאת המאבק - היא מעוניינת בשינוי קוד הלבוש עבור כל הנשים שעברו ניתוחים לכריתת שדיים. לדבריה, היא מתכוונת להמשיך להפעיל לחץ לשינוי המדיניות, ועד שתצליח, אינה בטוחה שתנצל את ההקלה שקיבלה. "זה מגוחך ולא מתקבל על הדעת שהם יתנו לאדם אחד רשות, משום שהדבר מצריך מכל אדם לבקש רשות באופן פרטני", ציינה ג'אקס. "הדבר יהיה קשה יותר עבור נשים ביישניות יותר וחסרות ביטחון".

היום, ג'אקס כבר אינה סובלת מהכאבים שסבלה מהם בעבר בעת לבישת חזייה של בגד ים, אולם לדבריה, השחייה ללא חלק עליון נותנת לה תחושת שחרור, בהקשר של התדמית העצמית שלה ושל כל אלה שנאבקו במחלת הסרטן. "אם שאר העולם יכול היה להתרגל למראות הללו, אני חושבת שזה היה קל יותר עבור נשים להתמודד עם סרטן השד", ציינה.

(עדכון ראשון: 21:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully