וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעזוע בארה"ב: ילדים התעללו במשגיחה המבוגרת

תלמידי כיתה ז' ממדינת ניו יורק אף לא התביישו להעלות לרשת סרטונים מההשפלה שספגה באוטובוס קארן קליין בת ה-68, שמיררה בבכי. גולשים נזעמים גייסו למענה חצי מיליון דולר

תמונות גולשים

(צילום: סרטוני חובבים שעלו לרשת; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

את מה שחוותה קארן קליין בת ה-68 בצהרי יום שני האחרון, היא כבר לא תשכח כל חייה. מטר הגידופים, הקללות וההשפלות שהטיחו בה קומץ תלמידי כיתה ז' אכזריים מחטיבת הביניים בעיירה גריס בצפון מדינת ניו יורק, באוטובוס בו היא משמשת כמשגיחה, היה יכול כנראה לשבור גם אנשים חזקים ממנה: "חתיכת שמנה"; "קארן, למה יש לך כל כך הרבה קמטים?"; "את תופסת את הכיסא כולו..."; ועוד ועוד זוועות, עד כדי איומי רצח - כשהכל מתועד בטלפונים הניידים של הילדים, שאף לא חששו להעלות את הסרטונים ליוטיוב (כאן מובאים רק עיקרי הדברים - תיעוד מלא של מסכת ההתעללות ניתן לראות בסרטון שהועלה לרשת).

קליין, סבתא לשמונה, ניסתה להתעלם - אך ההשפלות נמשכו דקות ארוכות, והדברים הגיעו לשיא כשאחד מהם הטיח בה את העלבון הנורא מכל: "אין לך משפחה כי כולם התאבדו, כי הם לא רצו להיות לידך". המשגיחה, שבנה אכן התאבד לפני עשר שנים, לא יכלה לשאת זאת עוד, ופרצה בבכי לעיני הילדים המרושעים. הדמעות לא סייעו לצנן את התלהבותם - להיפך: הם עברו ללגלג גם עליהן. "היא בטח בוכה כי היא מתגעגעת לקופסת החטיפים שלה", אמר אחד מהם.

הגולשים העניקו לקארן את "החופשה של חייה"

אלא שבשלב זה, חל מפנה בסיפור: הסרטונים שהועלו לרשת הפכו ויראליים וגרפו מיליוני צפיות בתוך שעות - רובן ככולן של גולשים שהזדעזעו מהאכזריות הבלתי נתפשת. המשטרה נכנסה לתמונה, ובהנהלת בית הספר הודיעו כי יינקטו צעדים נגד הנערים המתעללים.

"לא חשבתי מעולם שמשהו כזה יקרה", סיפרה קליין בדיעבד, בראיון שהעניקה לרשת CNN לאחר פרסום המקרה. הסיפור יכול היה להסתיים בכך - אלא שאז הופיע גולש מטורונטו בשם מקס סידורוב, שנחרד עד כדי כך מהתמונות שחליט לפתוח אתר התרמה עבור קליין. "בואו נעניק לקארן את החופשה של חייה", כתב סידורוב. "בואו נוכיח את כוחו של האינטרנט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

קליין לא התרשמה מההתנצלויות

וכוחו של האינטרנט אכן הוכח - הרבה מעבר לציפיות הפרועות ביותר של סידורב. היעד הראשוני עמד על גיוס 5,000 דולרים, אך הוא נחצה מזמן. עד כה גויסו למעלה מחצי מיליון דולרים למען קארן - והיד עוד נטויה.

בינתיים, כמה מהתלמידים שהיו מעורבים בתקרית כבר התנצלו בפני קליין, בכתב ובעל פה. "אני מצטער על... על זה שהם צחקו עליה והכל...", אמר בראיון ל-CNN אחד מהם, לואיס רסיו ג'וניור. "אם אתם רואים מישהו נטפל למישהו, פשוט תגידו לו להפסיק. אל תצלמו אותו ופשוט אל תקשיבו לחברים שלכם".

קליין, יש לציין, לא מיהרה לקבל את ההתנצלות, ואמרה כי "הם יכלו להשתדל יותר". למרות זאת, הבהירה היא לא מתכוונת להגיש נגדם תלונה, כדי שלא תיפתח נגדם חקירה פלילית. כשנשאלה אם יש משהו שהילדים יוכלו לעשות כדי לפצות אותה על הכאב שגרמו לה, השיבה: "שהם לא יעשו זאת לאף אחד אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully