וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבסדזה התלוננה על מיכאלי: "מתנגחת בהומואים"

פנחס וולף

24.6.2012 / 14:42

חברת הכנסת הגישה תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת, נגד התבטאויותיה של עמיתתה מישראל ביתנו בגנות הקהילה הגאה. "לא נקבל ביטויים פוגעניים ואלימים ועוד במעמד רשמי בכנסת"

חברת הכנסת נינו אבסדזה (קדימה), העומדת בראש השדולה למאבק בהומופוביה, הגישה היום (ראשון) תלונה רשמית לוועדת האתיקה של הכנסת, נגד חברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו), בגין דבריה החריפים נגד הקהילה הגאה. בתלונה כתבה ח"כ אבסדזה: "אינני יכולה לקבל אירוע שבו נבחר ציבור מתנסח בביטויים פוגעניים, אלימים ומסוכנים כלפי ציבור שלם, ויותר מכך – במעמד רשמי של ועדות הכנסת". לדבריה, "הציבור הגאה לא ישתוק עוד. זה לא לגיטימי שחברי כנסת יתנגחו בקהילה הגאה בחיפוש אחר כותרות ויסיתו לאלימות. זה חייב להיפסק היום, על ועדת האתיקה לדון בתלונתי באופן מיידי ולהטיל עונש חמור על מיכאלי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"לא נקבל התנסחות בביטויים פוגעניים, אלימים ומסוכנים". מיכאלי/מערכת וואלה, צילום מסך

בשורת התבטאויות בעייתיות בשבוע שעבר בגנות הומואים ולסביות, הקימה על עצמה מיכאלי סערה גדולה. בדיון בוועדה לקידום מעמד האישה של הכנסת צוטטה מיכאלי כמי שאמרה כי "רוב ההומואים זה חבר'ה שעוברים חוויה של הטרדות מיניות בגיל צעיר וזה הולך ומידרדר. הגיע הזמן לבדוק מאיפה לערוץ 10 יש זכות לעשות תכניות עם תוכן כזה. ילדים שלי רואים שזה נחמד ללבוש חצאיות ולהיות הומואים. יש לשתף פעולה עם אותם הומואים כי הם מסכנים, בסוף הם מתאבדים בגיל 40. זה אותם חבר'ה שרוצים להיות נשים - והם נשים".

מיכאלי חושבת שזו סטייה, אריאל נגד גיוס

מיכאלי לא עצרה כאן; בראיון למעריב בסוף השבוע אמרה חברת הכנסת כי "בנות צעירות נכנסות להיריון ועושות הפלה שפוגעת בסיכויים שלהן ללדת ילדים, ובסוף הן עוד הופכות ללסביות. זוגיות בין גבר לאישה היא הנורמה שאמורה להיות מקובלת במדינת ישראל, ואם אצל גברים מסוימים הנורמה היא לחיות עם גבר, לצאת למצעד הגאווה ולצעוד בתחתונים, או אפילו בלי תחתונים ברחובות - זו עבירת גבול. זו פגיעה בזכויות הילד, פגיעה בזכויות המשפחה, פגיעה בזכויות האישה. זה תוכן אלים ובוטה. זו בורות וסטייה שעוברת כל גבול" .

גם חבר הכנסת אורי אריאל (האיחוד הלאומי) הקים עליו מהומה, כשאמר שאין לגייס הומואים לצה"ל. "אני לא מדבר על גבר מסוים, אחד או עשרה, השאלה היא על התופעות הטבעיות, והאם אנו מתנהלים לפי ערכים ביהדות ובתורה, או שמתנהלים אחרת", ציין חבר הכנסת. "אני חושב שצריך להתנהל בהתאמה לרוח היהדות זה אלפי שנים". ח"כ אריאל הבהיר את דבריו ואמר כי גיוס הומואים ולסביות לצבא הינה עניין להחלטה מערכתית של הצבא וגורמי הביטחון. "מדובר בשאלת הערכים עליהם מושתת הצבא, ולפי דעתי עליו להתנהל ברוח היהדות, והתופעה הזאת, כאשר היא מונפת כדגל, נוגדת את רוח היהדות".

הדברים החריפים גרמו לביקורת רבה בציבור. אמש השתתפו בצעדה מכיכר הבימה לכיוון ה"ברנוער" בפינת הרחובות נחמני ורוטשילד בתל אביב מאות בני אדם. ח"כ ניצן הורוביץ נאם בהפגנה ואמר כי "שלוש שנים עברו מאז הרצח בברנוער. הרוצח נמלט, ואיננו יודעים מיהו. אבל אנחנו כן יודעים מי מלבה ללא הרף את השנאה, ומי מחבל במאמצים שלנו ליצור כאן חברה חופשית. הם לא מסתתרים, אלא מתפארים בדבריהם גם במחיר של שריפת כל חלקה טובה של הבנה וסובלנות. אנסטסיה מיכאלי ואורי אריאל הם רק הסימפטום לבעיה העמוקה שהיא השנאה, הגזענות והבורות. מי שנושאים באחריות העיקרית הם אלה שמונעים מאתנו לשנות את המצב: שרי הממשלה ובראשם ראש הממשלה, שמפילים פעם אחר פעם את הצעות החוק שלנו למאבק באפליה, לחינוך סובלני, לשוויון בזוגיות ובמשפחה, ולהכרה באירגוני הקהילה הגאה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פעילי הקהילה הגאה הפגינו בתל אביב נגד התבטאויות בגנותם בכנסת. דרור עינב
"מיכאלי ואריאל הם רק סימפטום לבעיה". הורוביץ בהפגנה אתמול/דרור עינב

שר החינוך, גדעון סער, גינה אף הוא את דבריהם של מיכאלי ואריאל. "התבטאויות חברי הכנסת בימים האחרונים נגד הומואים ולסביות מטרידות, פסולות וראויות לגינוי", אמר סער, שהוסיף: "התקפה או אפליה נגד אנשים בשל נטייתם המינית או אורח חייהם הן מקוממות ופוגעות בכבוד האדם". הוא הוסיף כי אנשי ציבור מחויבים לצאת נגד התבטאויות כאלה באופן ברור וחד משמעי "ולומר עד כאן! כדי לשמור על ישראל כמדינה סובלנית ונאורה".

עוד בנושא
הקהילה הגאה מחתה בתל אביב נגד ”ההסתה בכנסת”
ח”כ מיכאלי בשלה: ”בנות מפ?ילות והופכות ללסביות”
סער: על אנשי ציבור לגנות התבטאויות נגד הומואים
ח”כ אריאל: ”לא לגייס הומואים, הם מפריעים ללחימה”


לפניות לכתב: pinchas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully