וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות במצרים: "מגעים בין הצבא לאחים המוסלמים"

ניר יהב

23.6.2012 / 12:08

מקורות מצרים מסרו ל"אל-אהראם" כי שני הצדדים מנהלים מגעים לגיבוש עסקה, לפיה מועמד הארגון יוכרז כנשיא הבא ובתמורה יושג שיתוף פעולה ביניהם: "ניתן להגיע לידי הסכמה"

גורמים מצרים המקורבים למועצה הצבאית העליונה ולאחים המוסלמים חשפו הבוקר (שבת) כי שני הצדדים מנהלים מגעים חשאיים שמטרתם לגבש "עסקה פוליטית". אתר החדשות המצרי "אל-אהראם" דיווח כי על פי העסקה, מועמד האחים המוסלמים, ד"ר מוחמד מורסי, יוכרז כמנצח בבחירות לנשיאות - ובתמורה יושג שיתוף פעולה בין הצדדים.

ילד נושא כרזה של המועמד לנשיאות מצרים, מוחמד מורסי, ברחוב בקהיר, 20 ביוני 2012. רויטרס
המועצה הצבאית העליונה ביקשה שמורסי יפסיק להכריז על עצמו כמנצח בבחירות/רויטרס

מקור המקורב למגעים, מסר ל"אל-אהראם" כי המועצה הצבאית העליונה ביקשה שמורסי יפסיק להכריז על עצמו כמנצח בבחירות, כפי שעשה בנאום שנשא במסיבת עיתונאים אמש. כמו כן, דרשה המועצה שמורסי יוציא את תומכיו מכיכר תחריר, בה הם חוגגים את ההכרזות על ניצחונו, ויסכים לעבוד במסגרת הפרמטרים שקבעה המועצה בתחילת השבוע. כזכור, המועצה הוציאה צו המותיר בידיה סמכויות נרחבות בתחומי התקציב והחקיקה. האחים המוסלמים, ומורסי בראשם, מתעקשים עם זאת כי הפרלמנט המצרי לא יפורק וכי בחירות חדשות יתקיימו רק עבור כשליש מהמושבים בו.

"אם העסקה אכן תיחתם", אמרו מקורות באחים המוסלמים, "אז מוחמד מורסי יוכרז מחר או מחרתיים באופן חוקי כנשיא הנבחר". לדברי המקורות, אם לא יושג הסכם, "ואם המועצה הצבאית העליונה מעוניינת לקחת הכל ולא לתת דבר, לא נהיה מופתעים אם שפיק יוכרז כנשיא". לדברי מקור אחר, המקורב למשא ומתן, "ניתן להגיע לידי הסכמה".

האחים המוסלמים: ועדת הבחירות תכריז על מורסי כמנצח

בתוך כך, בכיר האחים המוסלמים במצרים, ד"ר גמאל חשמת, הודיע הבוקר כי ועדת הבחירות המרכזית חתמה על ההחלטה הסופית בעניין הבחירות לנשיאות, ולפיה מועמד הארגון, ד"ר מוחמד מורסי, הוא המנצח. זאת בניגוד לדיווחים שנפוצו אתמול מגורמי ממשל, לפיהם המועמד השני, ראש הממשלה לשעבר אחמד שפיק, הוא הנשיא הבא של מצרים. בעקבות הודעתו של חשמת, חגגו אלפים בכיכר תחריר, ירו זיקוקים וקראו קריאות שמחה.

גורמי הממשל אמרו אתמול ל"אל-אהראם" כי ועדת הבחירות המרכזית במצרים צפויה להכריז על שפיק כמנצח בבחירות. הדיווח אומת, על פי האתר, על ידי גורמים דיפלומטיים מערבים בקהיר שטענו כי "שמעו דברים דומים מחברי ממשלה מצרים בשלושת הימים האחרונים". על פי הדיווח, ועדת הבחירות תכריז מחר על שפיק כמי שגרף 50.7% מהקולות ובכך ניצח בבחירות את יריבו, מורסי. גורמים בוועדת הבחירות המרכזית סרבו לאשר לאתר המצרי את הפרטים. לאור הדיסאינפורמציה הרבה המופצת בימים האחרונים משני מטות המתמודדים, לא מן הנמנע שמדובר במידע בלתי-אמין שהופץ על ידי תומכיו של שפיק.

מאות אלפי אזרחים מצרים המשיכו הלילה במחאתם בכיכר תחריר שבקהיר נגד החלטת המועצה הצבאית העליונה לקחת לידיה סמכויות ונגד החלטת בית הדין לחוקה לפזר את הפרלמנט. בהפגנה השתתפו נציגים מרוב התנועות והמפלגות במצרים, ובראשן תנועת האחים המוסלמים. ההפגנה גם נערכת בצל אי-הוודאות בנוגע לזהות המנצח בבחירות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully