וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינות ערב ביטלו פרס לסופר אלג'יראי שביקר בישראל

חמאס טען כי ביקורו של בואלם סנסל בישראל הוא "בגידה בפלסטינים". נציגי מדינות ערב בצרפת החליטו שלא להעניק לו את הפרס בגובה 15 אלף אירו, למרות שהוכרז כזוכה

הסופר האלג'יראי בואלם סנסל אמור היה לקבל את פרס הוצאת גלימר הצרפתית היוקרתית בקטגוריית ספרות ערבית, אך ביקור בישראל עלה לו בפרס בשווי 15 אלף אירו. ערוץ פראנס 24 הצרפתי דיווח אתמול (שישי) כי נציגי מדינות ערב החברים במועצת השגרירים בצרפת, שמימנה את הפרס, חזרו בהם מהחלטתם להעניק את חסותם לפרס, שהם עצמם יזמו.

טקס הענקת הפרס לסופר האלג'יראי, זוכה פרס השלום היוקרתי לשנת 2011, עבור ספרו "רחוב דרווין" נערך ללא השגרירים ביום חמישי שעבר.

בחודש מאי, בין ההכרזה על זכייתו בפרס לבין הענקתו, ערך סנסל ביקור בישראל כאורח כבוד של פסטיבל סופרים שהתקיים בירושלים. ארגון חמאס זעם על הסופר, שנודע כמבקר חריף של השלטונות בארצו, והודיע כי מדובר בלא פחות מ"בגידה בעם הפלסטיני".

סופר אלג'יראי, בואלם סנסל. Thomas Lohnes, AP
"חוסר סובלנות". הסופר בואלם סנסל/AP, Thomas Lohnes

הלחץ של ארגון הטרור נגד סנסל השפיע גם על מועצת שגרירי מדינות ערב בצרפת, שהחליטה להפסיק את תמיכתה בפרס.
שבועות של משא ומתן עם השגרירים הערבים לא הועילו, וחברי ועדת הפרס מטעם הוצאת הספרים גלימר נאלצו להעניק לסנסל את התואר, ללא המלגה בגובה 15 אלף אירו.

בראיון שהעניק לתחנת רדיו בצרפת, הביע סנסל את אכזבתו מהחלטת השגרירים ואמר כי היא אינה מקובלת עליו. לדבריו, לשגרירים לא הייתה כל זכות להתערב בהחלטת חברי הוועדה. הסופר האלג'יראי לא חסך את דברי הביקורת שלו גם כלפי מדינות ערב שמתכחשות לישראל, ואמר כי המדינות הללו, כולל ארצו, "כבלו עצמן בבית סוהר של חוסר סובלנות".

חברי הוועדה גינו את החלטת השגרירים להפסיק את התמיכה הכספית, והביעו צער על ההשפעה של חמאס עליהם.
חברת הוועדה הצרפתית-לבנונית, ונוס חורי, כינתה את המחלוקת בין חבריה לבין השגרירים כ"גירושים מכוערים", והאשימה כי הדיפלומטים הערבים "שפכו את המים עם התינוק".

לדבריה, "השגרירים נאלצו לפעול לפי הוראות הממשלות שלהם, אך חברי הוועדה מאמינים בתרבות, ובמקרה זה אסור היה להגביל את הרומן של הסופר על ידי גבולות או פוליטיקה. אנו נמשיך לפעול גם בעתיד".

לקריאה נוספת:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully