וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתובות בערבית נמצאו בבית כנסת ליד חדרה

שלומי גבאי

22.6.2012 / 10:33

תושב מושב מאור גילה את הכתובות בבית הכנסת "תפארת משה". על הקירות רוססה עדות האיסלם: "אין אללה מלבד אללה, ומוחמד הוא שליחו". המשטרה פתחה בחקירת האירוע

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן דוד)

כתובות בערבית התגלו אתמול (חמישי) על קירות בית כנסת במושב מאור שליד חדרה. אתמול סמוך לשעה 17:00 בערב, גילה תושב המקום מספר את הכתובות במבואה לבית הכנסת "תפארת משה" שבמושב הנמצא במועצה האזורית מנשה. הכתובות סומנו בצבע שחור על דלת הכניסה להיכל בית הכנסת והן על עמוד בעזרת הנשים ועל לוח מודעות. בין היתר, נכתבה עדות האיסלם: "אין אלוהים מלבד אללה, ומוחמד הוא שליחו", נכתב.

השחתה בבית כנסת במושב מאור. שלומי גבאי
תושב המושב גילה את הכתובות. בית הכנסת במאור, היום/שלומי גבאי

תושבי המקום הזעיקו את המשטרה שפתחה בחקירה. החוקרים ינסו להיעזר במצלמות האבטחה שמותקנות במזכירות המושב הסמוכה לבית הכנסת.

אילן רוזן, מזכיר מושב מאור, אמר לוואלה! חדשות כי "בית הכנסת פתוח לקהל במשך כל שעות היום ואל המושב באים מספר פועלים העוסקים בשיפוצים ובעבודות חקלאות". מפקד משטרת עירון, סגן ניצב מוטי חריב, אמר כי "אכן נמצאו מספר כתובות בשפה הערבית ותחנת עירון פתחה בחקירה בניסיון לאתר את המבצעים".

השחתה בבית הכנסת במושב מאור. שלומי גבאי
בית הכנסת שהושחת במאור/שלומי גבאי

במושב מאור גרים 1,200 בני אדם, והוא סמוך לכביש 581 ולבאקה אל גרבייה. המושב ידוע בשכנות הטובה שלו עם הכפרים באזור. בעבר אירעו במושב שני אירועי פח"ע באחד מהם נרצחה אישה ובמקרה השני חוסל מחבל.

בחודש שעבר: שני מקרים של השחתת בתי כנסת

בחודשיים האחרונים המשטרה חקרה מספר מקרים של השחתת בתי כנסת. בחודש שעבר הושחת בית כנסת באתר העתיקות סמוך לחמי טבריה. רצפת הפסיפס בבית הכנסת ניזוקה וכן רוססו כתובות גרפיטי על קירותיו.

כמה ימים לפני כן טענו מתפללים כי צלבי קרס וכתובות מחאה רוססו בבית הכנסת העתיק בנערן, הנמצא ליד יריחו, בשטחי הרשות הפלסטינית.

לדבריהם, הם גילו כי פלסטינים, ככל הנראה, ריססו צלבי קרס על הפסיפס העתיק הנמצא במקום, וכן דגלי פלסטין וכתובת בערבית: "פלסטין לנו". הישראלים פנו לגורמי צה"ל בבקשה למחוק את הכתובות, ובמקביל הביעו זעזוע רב מההשחתה של בית הכנסת נחשב לאחד העתיקים שנמצא באזור.

לקריאה נוספת
מתנחלים טוענים: צלבי קרס בבית כנסת עתיק בבקעה
זעזוע מההשחתה בטבריה: "פחדנים שגרמו לחורבן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully