וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמין בעצמו: הנער שסחר בסמים סיים קורס קצינים

24.6.2012 / 0:01

אשר מולה החל לסחור בסמים בגיל 15.5 וקיבל פטור לגיוס מצה"ל בעקבות עברו הפלילי. אחרי מאבק עקבי הוא הצליח להתגייס לתותחנים ואף סיים קורס קצינים: "מבטיח לא לאכזב"

לא ויתר לצה"ל - מיום רביעי הוא קצין: אשר מולה החליט בגיל 15 וחצי לסחור בסמים מסוג חשיש ומריחואנה. בלשי משטרת מחוז ירושלים עקבו אחריו במשך שנה והאזינו למכשירו הסלולרי וברגע שנאסף נגדו חומר מפליל, החליטו לעצור אותו. בעקבות המעצר מולה עמד לדין. בית המשפט החליט להקל עמו ולאפשר לו להשתקם והטיל עליו 300 שעות עבודות שירות, אך עם רישום פלילי. "סוכן סמוי של המשטרה קנה ממני סמים והצליח להפליל אותי", סיפר סגן-משנה מולה בשיחה עם וואלה! חדשות, "כשנחשף בפניי החומר הייתי בהלם כמה חומר אספו עליי וכמה הם עקבו אחריי. מסתבר שהכירו אותי מצוין. נשרתי מבית הספר בכיתה י' והדרך לעשות שטויות הייתה מהירה". בצה"ל קיבלו את הדיווח על עברו הפלילי ושלחו לו פטור משירות צבאי. אך מולה מצדו, לא הרים ידיים ונאבק בהחלטת לשכת הגיוס בעקביות. הוא הצטרף למסלול שיקום שכלל עבודה מסודרת בקפיטריה, בדיקות שתן לאורך שנה שבחנו האם הוא משתמש בסמים והשלמת 12 שנות לימודים.

קצין התותחנים האתיופי הראשון סג"ם אשר מולה, יוני 2012. דובר צה"ל
"כשנחשף בפניי החומר הייתי בהלם כמה חומר אספו עליי וכמה הם עקבו אחריי". מולה/דובר צה"ל

"עברתי שיחות אצל קצין בריאות נפש וקצינים בלשכת הגיוס ובסוף הם החליטו לגייס אותי לצה"ל", סיפר בהתרגשות. מולה התגייס בגיל 20 לחיל התותחנים. "היה לי מאוד קשה פתאום לקבל פקודות. באו ילדים ואמרו לי למה לעשות. פתאום אני צריך לבקש אישור להשתין. על כל דבר קטן אתה מקבל שעה ביציאה או שבת. אבל הדרך שלי הייתה ברורה. ידעתי מה אני רוצה לעשות עם עצמי".

מולה סיים את הטירונות בהצלחה ולאחר מכן יצא, בהמלצת מפקדיו, לקורס מפקדים. הוא המשיך להוכיח כי עברו הפלילי מאחוריו, כשיצא לקורס קצינים בבה"ד 1 ביום רביעי סיים את ההשלמה כשהוא מקבל את דרגות הסג"מ. בשבוע הבא הוא יסיים את החופשה הקצרה ויקבל מחלקת חיילים בגדוד מבצעי של המערך הקני בחיל התותחנים. בני משפחתו וחבריו ישבו בקהל, אך חבריו ומפקדיו לא ידעו מה מסתתר בעברו, "המפקדים שלי, כולל מפקד בה"ד 1, לא יודעים על העבר הפלילי שלי. המליצו לי לא לדבר על זה עם אף אחד כי זה רק יזיק. האמנתי בעצמי וידעתי שאני מסוגל להיות קצין. היום רואים אותי במסיבות בירושלים ומצדיעים לי כי יודעים מה הייתי ומה ועשיתי כשהייתי קטן".

מולה גם העביר ביקורת מסוימת על נוהל הגיוס לצה"ל: "אני אומר לבני נוער להתרחק משטויות אבל מצד שני אני חושב שלשכת גיוס לא צריכה למהר ולחלק פטורים לאנשים. הם צריכים לתת צ'אנס. זו הזדמנות לומר תודה לרוני ואמנון, בעלי הקפיטריה שבה עבדתי, שנתנו לי את הכוח והאמון להתגייס לצה"ל. היום אני קצין ואני מבטיח לא לאכזב אף אחד".

שילוב נשים בצה"ל: קצינה תפקד על סוללת כיפת ברזל
(עדכון ראשון: 18:02)

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully