וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שילוב נשים בצה"ל: קצינה תפקד על סוללת כיפת ברזל

8.12.2011 / 3:15

סרן רויטל אוזן, קצינה מצטיינת, תמונה למפקדת סוללת כיפת ברזל הרביעית שתגיע לידי צה"ל בעוד חודשים ספורים. קצין בכיר בחיל האוויר: "שליש מהמפקדים במערך ההגנה האווירית - נשים"

חברת רפאל שפיתחה את מערכת "כיפת הברזל" שנועדה ליירט רקטות קצרות טווח, תמסור בעוד חודשים ספורים את הסוללה הרביעית לידי חיל האוויר הישראלי. בצה"ל כבר נערכים לקליטת הסוללה ולאחר דיונים ממושכים במערך ההגנה האווירית הוחלט לבחור בסרן רויטל אוזן לפקד על הסוללה הרביעית. כך, תהפוך אוזן לאישה הראשונה שתפקד על סוללת "כיפת ברזל". קצין בכיר במערך, הסביר כי היא תמונה היום (חמישי) באופן רשמי לתפקיד. "היא נכנסת לתפקיד כבר עכשיו מאחר וביום ראשון יחל תהליך הקמת סגל הסוללה, קליטת החיילים והכנת התשתיות לקבלת הסוללה הרביעית", אמר הקצין.

סרן אוזן (25) התנדבה בתקופת התיכון בתחנת מד"א בעיר נתניה. בנובמבר 2004 היא התגייסה לצה"ל כלוחמת במערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, לאחר שבלטה בהכשרה, היא עברה למסלול מהיר לקצונה. מאז מונתה לשורה של תפקידים פיקודיים במערך, לרבות מפקדת פלגה, מפקדת גף מבצעים בגדוד היושב בדרום הארץ ומפקדת סוללת הוק. קצינים בחיל האוויר מגדירים אותה כקצינה מאוד מוערכת, ואף סיפרו כי "בשל המקצועיות שלה היא נשלחה לחו"ל להציג את יכולות החיל בפני צבא זר". סרן אוזן נבחרה כמפקדת מצטיינת, וקיבלה אות הצטיינות מנשיא המדינה והרמטכ"ל ביום העצמאות האחרון. בנוסף, היא קיבלה תעודת הוקרה מראש עיריית נתניה, מרים פיירברג, על כך "שהוסיפה יוקרה לעיר".

אחד מפקודיה בסוללת ההוק, סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "רויטל מפקדת קשוחה, היא פייטרית אמיתית. אני לא מתפלא שהיא התקדמה. בדרך כלל היא משיגה את מה שהיא רוצה". לדבריו, "אם יש מפקדים שאני סומך עליהם במערך היא אחת מהם". לדברי קצין בכיר מחיל האוויר, מינויה של אוזן אינו חריג במערך ההגנה האווירית. "שליש מהמפקדים במערך ההגנה האווירית בצה"ל הן נשים, ביניהן גם בעלות דרגת רס"ן", אמר.

שילוב נשים בצה"ל - כותרות אחרונות
גנץ התנצל: "ההתבטאות על הנשים - בבדיחות הדעת"
הדרת הנשים בצה"ל מגיעה לכנסת: מאסר או חוק מסייע?
לפני שבועיים הרמטכ"ל אמר: "עושים רבות למען שירות משותף לגברים ונשים"
וגם ראש אכ"א התבטאה בנושא: "נשים צריכות לשיר מעל כל במה בצה"ל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully