וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ מתנצל: "ההתבטאות על הנשים - בבדיחות הדעת"

7.12.2011 / 0:18

הרמטכ"ל שנלכד במצלמה אומר לשר הביטחון על חיילות שהשתתפו בתרגיל: "הן כאן כדי לשיר", התנצל באופן פומבי על ההתבטאות ומסר כי הפרשנות שניתנה לדברים עומדת בסתירה לתפיסתו

החדשות

(עריכה: טל רזניק)

מספר שעות לאחר שנקלט מתבדח עם שר הביטחון במהלך תרגיל בצפון בנושא שירת נשים, הבהיר אמש (שלישי) הרמטכ"ל, בני גנץ, כי "התבטאויותיו נאמרו בבדיחות הדעת וכי הפרשנות שנוספה לדברים עומדת בסתירה לתפיסתו ולפועלו המוכח לקידום נשים בצה"ל". עוד נמסר מצה"ל כי הרמטכ"ל "מתנצל בפני כל מי מהגורמים שנפגע מדבריו".

המהומה סביב התבטאויותיהם של גנץ ושר הביטחון ברק החלה לאחר שאתמול השניים צולמו משוחחים על הימצאות חיילות בתרגיל. במהלך האימון, של גדוד 51 של חטיבת גולני, הבחין שר הביטחון במספר חיילות ליד המפקדה. "מי זאת שם? מהגדוד? מהחטיבה? מהאוגדה?", שאל ברק. הרמטכ"ל השיב לו בבדיחות הדעת: "הן בהפסקות שרות. בהפסקה אנחנו מביאים אותן שישירו".

ברק ביקש את התייחסותו של מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה אופק בוכריס, שהשיב כי "אין בעיה שישירו, שירה סולו, והכל יהיה בסדר". אז הציע שר הביטחון, שוב בבדיחות הדעת רעיון שיעקוף את הבעיה לכאורה של שירת נשים: "יש פה את דנה מהתקשורת של השר, היא מושבניקית, היא יכולה לשיר, והיא בלי מדים, זה יותר...", אמר ברק. לכך השיב מח"ט גולני: "כל עוד שהיא בלי מדים אבל עם בגדים זה בסדר".

בתום הדיון הקצר הזה, פנה הרמטכ"ל לכתב שהקליט אותו ואמר: "זה לא משודר האירוע הזה, גם אם זה ה'סקופ' של החיים שלך זה נשאר אצלך בטייפ. זה לא משודר בחיים שלך. ניר (צלם שעמד לצדו), גם אליכם זה נוגע. שזה לא תהיה הכתבה האחרונה, כמו שאומרים 'המלחמה האחרונה'".

מספר חברות כנסת מתחו ביקורת חריפה על דברי שר הביטחון והרמטכ"ל. חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) מסרה בתגובה כי "הבדיחות של ברק וגנץ על חשבונן של חיילות הן גסות ירודה שאפיינה את הצמרת הביטחונית בשנות ה-50'. אני מתביישת בשבילם שזו רמת השיחה שלהם. אם זו רוח המפקד, אין להתפלא שמדירים חיילות בצבא". גם חברת הכנסת רונית תירוש (קדימה) הגיבה לדברים ואמרה: "ברק לא למד לקח מימי ציפורה העליבים שלו, והרמטכ"ל חייב להבין שצה"ל מהווה כור היתוך ונושא הדרת נשים שפרץ בין שורותיו מונח לפתחו. כבר נאמר שחיים ומוות ביד הלשון, התבדחות שכזו נותנת לגיטימציה לסטיגמות, לאפליה ולאי שוויון שבחברה שלנו שכה משוועת למנהיגות אמיצה מאחדת ומלכדת".

סוגיית שירת הנשים בצה"ל זכתה לאחרונה לתהודה רבה ואף לדיון ציבורי ענף שהחל בפרשה בה נטשו חיילים דתיים טקס בבה"ד 1 בו שרו נשים, ובתגובה לכך הודחו מקורס הקצינים. הרמטכ"ל גנץ התייחס לנושא לפני כשבועיים במפגש עם מתגייסים לחטיבת גולני בבקו"ם והביע אכזבה מדברים שאמר הרב אליקים לבנון, לפיהם אם חיילים דתיים יחויבו להשתתף בטקסים בהם ישירו נשים, הוא יורה לתלמידיו להימנע מגיוס לצה"ל. גנץ אמר כי לא שמע באופן פרטני את מה שאמר הרב לבנון, אך את מה שכן שמע - "לא אהב". לדבריו, "בצה"ל משרתים גם נשים וגם גברים, דתיים וחילוניים. צה"ל עושה רבות למען השירות המשותף ועלינו להדגיש את מי שרותם את עצמו ולא את מי שמדיר את עצמו".

לקריאה נוספת
צפו: גנץ וברק מתבדחים על נשים ומנסים למנוע הפרסום
ראש אכ"א: "נשים צריכות לשיר מעל כל במה בצה"ל"
לפני שבועיים הרמטכ"ל אמר: "עושים רבות למען שירות משותף לגברים ונשים"

(עדכון ראשון: 22:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully