וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו התבדח: "לפרס חסרה רק מדלייה אולימפית"

טל שלו

21.6.2012 / 19:32

ראש הממשלה שלח את ברכותיו לנשיא המדינה, בנאום מוקלט בוועידת הנשיא בירושלים. הוא הסביר את היעדרותו בעקבות פציעתו: "אני כבר לא אתחרה על מדלייה אולימפית בכדורגל"

לשכת העיתונות הממשלתית

(צילום: לע"מ, עריכה: מיכאל ברגמן)

"עתה, משזכה שמעון במדליית החירות הנשיאותית ובפרס נובל לשלום, נשאר לו רק יעד אחד נוסף: מדלייה אולימפית" כך פתח ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את דבריו הערב (חמישי) בנאום מוקלט ששודר בוועידת הנשיא בירושלים. "אם יש אדם שראוי לזכות במדליה על עבודה ללא לאות בניסיון לבנות את השלום, לחלום על שלום ולערוג לשלום, הרי ששמעון ודאי ראוי למדליית הזהב".

נתניהו המשיך בנימה מבודחת והסביר מדוע אינו נוכח באירוע בעצמו: "שמעתם את הביטוי 'Break a leg' (לשבור רגל, ט.ש.)? ובכן, אני כן. אני כבר ודאי לא אתחרה על מדלייה אולימפית בכדורגל", אמר נתניהו בהתייחסו לפציעתו במשחק כדורגל של בני נוער יהודים וערבים לפני יותר משבוע.

"יש לנו אוצר בלום, יכולת נדירה לחדשנות, לטכנולוגיה, ואנו נצליח מאוד במאה זאת של ידע", הבהיר נתניהו והשווה בין ישראל למדינות האזור. "השאלה האמיתית בתקופה הזו היא האם העמים הערביים, האם העולם המוסלמי, האם אלה יוכלו לקחת חלק וליהנות מאוצר הקדמה?". נתניהו המשיך והקשה: "האם נוכל לקחת את כלי החירות, את פריצות הדרך הטכנולוגיות, ובאופן מעשי להכניסם לידיהם של מוסלמים וערבים צעירים, כדי שיראו עולם אחר, עולם שונה מהעולם שבו מנסים לסגור אותם המיליטנטים. שיראו שיש להם בחירה ואפשרויות שונות, ערכים אחרים. ואני חושב שהתשובה היא - כן, זה יקרה".

ועידת הנשיא 2012. עומר מירון
הנשיא פרס מעניק להנרי קיסנג'ר את עיטור הנשיא/עומר מירון

נתניהו התייחס בנאומו למרוץ מדינות מסוימות אחר יכולות טכנולוגיות להשמדה המונית, בשעה שהן מפקירות מאחור את ההתפתחות המדעית לצרכי שלום. "מדינה כמו קוריאה הצפונית, שם מרוויחים מאות דולרים בודדות לנפש בשנה, מדינות אלו מסוגלות לבנות נשק גרעיני וטילים. דבר דומה מתרחש באזורנו. אירן מפתחת פצצות אטום, והפרדוקס הוא שהאוכלוסייה הכללית נגררת מאחור, מפגרת, מעורערת, ללא תקווה, ואת המאמצים מקדישים לפיתוח נשק להשמדה המונית".

"האתגר הגדול שלנו כיום הוא להמשיך את הפצת החירות ולבלום את הפצת כלי הנשק הקטלניים האלה", אמר נתניהו. "חברות חופשיות והעם היהודי התגברו על אתגרים קשים מאוד, ואני חושב שאם נתמקד בשתי מטלות אלה, נוכל להשיג גם את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully