וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים במבשרת ציון: עבודות הרכבת יפגעו בבגרויות

21.6.2012 / 17:57

תלמידי תיכון במבשרת ציון שלחו עצומה לשר החינוך בדרישה לצמצם את שעות הפעילות בבניית קו חדש של רכבת ישראל. "הרעש שנוצר בלתי נסבל והוא פוגע ביכולתנו ללמוד"

תלמידי תיכון "הראל" במבשרת ציון מתקשים ללמוד לבגרויות הנערכות בימים אלה, עקב רעש הנגרם כתוצאה מעבודות כריית המנהרה של רכבת ישראל, המתקיימות סמוך לביתם. 115 תלמידי התיכון חתמו על עצומה שנשלחה לשר החינוך, גדעון סער, בבקשה שיפעל להפסקת העבודות לכריית "מנהרה 3" של רכבת ישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת מסלול הרכבת לירושלים הנמצא בבנייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענת התלמידים, העבודות מתנהלות 24 שעות ביממה, לרבות שבתות וחגים, ולכן הן מתבצעות בניגוד לחוק למניעת מפגעים המאפשר קיום עבודות הגורמות לרעש בין השעות 19:00-07:00 בלבד. לדבריהם, הדבר גורם לפגיעה בניהול אורח חייהם, לשנתם וליכולתם להתכונן לבחינות הבגרות.

בעצומת התלמידים נכתב בין היתר כי "בחודש האחרון התחילו עבודות הכריה של 'מנהרה 3' של רכבת ישראל אשר קרובה לבתינו. העבודות מתבצעות מסביב לשעון, 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. הרעש שנוצר ביום וגם בלילה בעקבות העבודות הוא בלתי נסבל ואינו מאפשר לנו מנוחה ראויה ופוגע ביכולתנו להתרכז ולהמשיך בלימודים". עוד נכתב בעצומה, כי "העבודות מתבצעות בניגוד לחוק מניעת מפגעים תשנ"ג".

המכתב ששלחו התלמידים לשר החינוך:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אפילו בערב יום הזיכרון הם עבדו"

דנה סבן, תלמידת כיתה י' בתיכון ואחת ממארגנות העצומה, סיפרה בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "אפילו בערב יום הזיכרון הם עבדו. אנו מבינים שצריך לסיים את העבודות ולא מבקשים להפסיק אותן, אבל מצפים שהעבודות יצומצמו לשעות נורמליות".

פניית התלמידים לשר החינוך, מצטרפת אל מאבקם של הוריהם בחודשים האחרונים להפסקת העבודות בשבתות ובשעות הלילה. לדברי ועד התושבים, העבודות מפריעות לאורח חייהם של התושבים, כאשר אין מענה או התייחסות לטענותיהם, זאת חרף פנייתם לכלל הגורמים הרלוונטיים.
גלעד ארדן, השר להגנת הסביבה, פרסם לפני כשבועיים את תמיכתו בטענות התושבים, וטען כי יש להפסיק לאלתר את העבודות בשעות שאינן מותרות על פי החוק. חרף דבריו של השר, העבודות עדיין נמשכות.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "רכבת ישראל פועלת לקידום הפרויקט הלאומי של חיבור ירושלים לת"א ב-30 דקות נסיעה בלבד, פרויקט שצפוי לשפר משמעותית את הקישור בין שתי הערים המרכזיות בישראל. העבודות אינן גורמות לזיהום אוויר ורכבת ישראל עומדת בתקני הרעש ופועלת על פי כל האישורים הנחוצים. העבודות נעשות עם כל הרגישות וההתחשבות בתושבי מבשרת, אשר גרים בסמוך לאתר העבודות. העבודות צפויות להימשך כשנתיים ויש לציין כי ככל שיתקדמו עבודות הכרייה אל בטן ההר, יפחת רעש הכרייה המגיע מפתח המנהרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully