וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת חשמל קצרה שיבשה את הפעילות בנתב"ג

תקלה באספקת החשמל בטרמינל שלוש גרמה לכיבוי האורות ושיבוש הפעילות למשך כ-20 דקות. לדברי רשות שדות התעופה, המערכות המבצעיות והטיסות לא הושפעו. מנכ"ל הרשות יחקור

אירוע חמור בנמל התעופה בן גוריון? הפסקת חשמל נדירה ארעה הלילה (חמישי) בטרמינל שלוש בנתב"ג, שגרמה לשיבושים באולמות הנוסעים ולמהומה רגעית בשדה. התקלה אירעה סמוך לשעה חצות והאורות בנמל כבו למשך כ-20 דקות. מסיבה שטרם התבררה, מערכות הגיבוי במקום לא פעלו.

גולשים ברשתות החברתיות אשר שוהים בנתב"ג דיווחו כי האורות כבו באזור הבידוק הביטחוני והצ'ק אין. מרשות שדות התעופה נמסר כי כל המערכות המבצעיות המשיכו לעבוד כרגיל, וכי לא הייתה כל השפעה על הטיסות הנכנסות או היוצאות. מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות, יערוך תחקיר ראשוני של האירוע בשעות הבוקר המוקדמות.

אירוע מסוג זה הינו נדיר ביותר, בשדה התעופה המשרת כ-13 מיליון נוסעים בשנה במשך כל שעות היממה. לפני כשנתיים קרסו מחשבי המשטרה המשמשים את ביקורת הגבולות וגרמו לשיבושים בתנועת הנוסעים, אולם תקלה זו התרחשה על רקע העומס הרב בחגי תשרי ולא עקב נפילת מתח.

בשנים האחרונות חווה התעופה האווירית בישראל שורה של תקלות בטיחות, שהובילו להורדת ישראל בסוף שנת 2008 לקטגוריה 2 בדירוג בטיחות הטיסה של הרשות הפדרלית של ארצות הברית (ה-FAA), דירוג בו נמצאות מדינות עולם שלישי רבות. מאז נעשו מאמצים לאשר בכנסת מאות תקנות טיס חדשות במקום חוק הטיס, הקיים מאז שנות ה-20', אולם על אף הזמן הרב שעבר טרם הושלם התהליך וישראל לא שבה לרמה הקודמת – קטגוריה 1 – דבר המציב מגבלות על חברות ישראליות בפעילותן בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully