וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלו לארוז: הפינוי בגבעת האולפנה - בין שלישי לחמישי

יהושע בריינר

20.6.2012 / 19:08

דיירי הבתים שנבנו על קרקע פרטית של פלסטינים נאלצו להשלים עם החלטת הממשלה, קיבלו ארגזים וחלקם אף החלו לארוז לקראת הפינוי, שייערך בין יום שלישי לחמישי. "אין ברירה"

תושבי שכונת האולפנה מתחילים לארוז: 30 המשפחות המתגוררות בחמשת הבניינים בשכונה בהתנחלות בית אל שבבג"ץ הוכרע כי נבנו על קרקע פרטית של פלסטינים, החלו כבר היום (רביעי) לקבל מעובדי משרד הביטחון ארגזים וחלקם אף החלו לארוז את הציוד בבתיהם לקראת הפינוי המוסכם. על פי ההסכם בין הממשלה לרב מלמד, החל מיום שלישי הבא ועד ליום חמישי יחלו המשפחות לעבור, יחד עם מטלטליהן, לקראווילות שבאתר המגורים הזמני שמוקם עבורם בימים אלה בבסיס חטיבת בנימין הסמוכה להתנחלות.

גבעת האולפנה, בית אל, יוני 2012. עומר מירון
מתחילים לארוז. גבעת האולפנה/עומר מירון

אמש הגיע להתנחלות סמנכ"ל משרד הביטחון, בצלאל טרייבר, ונועד עם תושבי השכונה בנוגע להיבטים השונים הקשורים למעבר. כך למשל התחייב משרד הביטחון לסייע בהובלת הציוד ופירוק ארונות ומטבחים של המשפחות. כחלק מהמעבר, צפויות המשפחות למסור את מפתחות הדירות שלהם לאנשי משרד הביטחון, ובמקביל הבניינים ייאטמו עד להחלטת בג"ץ בבקשת המדינה לדחות את הריסת המבנים לעוד שלושה חודשים על מנת להתחיל במלאכת "ניסור" הבניינים והעתקתם לאתר חלופי בבית אל. "איננו רוצים לראות בולדוזרים הורסים את הבניינים", אומרים בשכונה, "את המראה הזה אנחנו רוצים לחסוך, לא רוצים את חילול השם הזה".

"הסכמנו שלא להתנגד פיזית, אך נמחה"

רב ההתנחלות בית אל, זלמן ברוך מלמד, שעמד מאחורי ההסכם על פינוי מרצון של תושבי שכונת האולפנה, הגיב היום (רביעי) לראשונה על המתווה שהושג על פינוי השכונה. "ההסכמה היא אך ורק שלא להתנגד בכוח. נמחה, אבל לא בכוח פיזי", אמר מלמד, "אין לנו כל הסכמה על הריסה ואין גם כל חתימה שלנו על מסמך כלשהו. מדובר על תוכנית ממשלה לבניית 300 יחידות דיור, ושוכנענו שיש מקום לסמוך על הבטחות אלה לאחר שראינו לוחות זמנים ותוכניות שאושרו על ידי היועץ המשפטי לממשלה".

בראיון שנתן מלמד לעיתון "בשבע", המזוהה עם דרכו ואשר יתפרסם בסוף השבוע, אומר מלמד כי בתי האולפנה יועברו לאתר הסמוך לישיבה בבית אל בתוך מספר חודשים. בדבריו התייחס מלמד גם לתקרית בה ניקבו צעירים את צמיגיו של בכיר מועצת יש"ע, זאב זמביש חבר, והשליכו צבע על מכוניתו. "לא איבדנו שליטה על הנוער, זה נוער מתוק וטוב שמוכן להקרבה", אמר מלמד, "גם כשהוא עושה דברים בהפרזה צריך לראות אותם בפרופורציה. צריך להבין את הכאב שלו. כשהילדים הטובים הללו עושים דברים שראוי לא לעשות, הדרך היא הסברה ולא לגנות ולהשמיץ אותם".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"אין כבר ברירה, מתחילים לארוז"

לבקשת המדינה שלא להרוס את הבתים, צפויה התנגדות מצד ארגוני שמאל. ארגון "שלום עכשיו" כבר הודיע כי יגיש בקשת התנגדות לדחיית הריסת המבנים. למרות שבכניסה לבית אל עדיין נמצאים הצמיגים הרבים שהונחו לצורך המאבק שתוכנן, נראה כי פעילי ימין אינם מתכוונים להגיע למקום ולהתנגד. חלק מהתושבים אמרו כי לאור הקושי בעזיבה מרצון, יבקשו מכוחות שיהיו במקום לפנותם באופן סמלי וללא מאבק. במשרד הביטחון התחייבו כי עד לתחילת שבוע הבא יגיעו כל הקראווילות לאתר החלופי, והכוונה היא כי את השבת הבאה יעשו 30 המשפחות באתר המגורים בבסיס צה"ל.

"בצעד כבד מתחילים לארוז כי כבר אין ברירה", אומר אחד מתושבי השכונה, "התחושות הן מאוד קשות. פתאום אתה צריך בתוך שבוע לארוז את הבית ולהעביר את המשפחה למקום אחר וזה לא דבר של מה בכך. עדיין לא היינו בקראווילות ואנחנו לא יודעים איך החיים יראו שם. הרב מלמד קיבל החלטה לא קלה ואנחנו מקווים שזה יהיה לטובה. הרי בכל מקרה נצא מפה אז עדיף שנעשה זאת בצורה שהוסכמה. יש הרבה מחשבות בראש אבל בסופו של דבר הכתפיים הרחבות של הרב קיבלו את ההחלטה ואנחנו נעמוד בה".

מנגד, רבים בהתנחלויות הביעו תרעומת על ההסכם. "יש ציבור גדול בקרב המתנחלים שמתנגד לשיטת ההסכמים של מועצת יש"ע", אומר פעיל הימין מאיר ברטלר, "אנחנו מאמינים שצריכים ללכת עם העקרונות שלנו ולא להיכנע להסכמים על ארץ ישראל ולכן החבר'ה שלנו לא היו בשכונת האולפנה. היה ברור לנו מלכתחילה שזה ייגמר בהסכם ואנחנו לא מעוניינים שינצלו אותנו לצורך "שיפור ההישגים". ההסכם הזה הוא בעיה לדורות מכיוון שהוא עלול להביא לפינוי גבעת אסף ועמונה וגם אם הוא מועיל לבית אל, אין ספק שהוא מזיק להתיישבות ביהודה ושומרון".

עוד על גבעת האולפנה
תושבי גבעת האולפנה אישרו את ההסכם לפינוי מרצון
הרב של בית אל: ”אף דרך לא מביאה לפתרון מוסכם”
מכוניתו של בכיר במועצת יש”ע הושחתה בבית אל

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully