וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה לוגו צייר נתניהו ליו"ר גוגל אריק שמידט?

טל שלו

19.6.2012 / 20:03

ראש הממשלה המגובס, שנאלץ לבטל רבות מפגישותיו האחרונות, נועד עם יו"ר ענקית האינטרנט הנמצא בישראל לרגל ועידת הנשיא, והגיש לו את "הדודל הישראלי". שמידט נפגש גם עם פרס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אשר ביטל ושינה את מרבית הופעותיו הפומביות הקרובות בשל רגלו המגובסת, אירח היום (שלישי) בלשכתו, על אף פציעתו, בכירים מחברות היי-טק בינלאומיות, המבקרים בישראל במסגרת ועידת הנשיא המתקיימת בימים אלו בירושלים. בצהריים נועד נתניהו עם יו"ר חברת סיסקו, ג'ון צ'יימברס, ואחר הצהריים הגיע גם תורו של יו"ר גוגל העולמית, אריק שמידט.

במהלך הפגישה עם שמידט, זכה נתניהו לקבל את תואר המנהיג הראשון בעולם שצייר "דודל" - איור המבוסס על הלוגו (סמליל) של גוגל ומופיע בעמוד הבית של החברה לרגל אירועים מיוחדים. את ה"דודל" הכין ראש הממשלה על פי הצעות שקיבל מגולשים, בתחרות שפתח לקראת הפגישה, והוא מורכב מדגל ישראל, אדם היושב תחת שמשייה וגבישים - אותם גילה פרופ' דן שכטמן, זוכה פרס הנובל לכימיה לשנת 2011. נתניהו ציין כי מדובר בסמל לכך שישראל עומדת בחזית המדע והטכנולוגיה: "זוהי ישראל: מדע, שמש וגוגל".

"איכות המהנדסים הישראלים אדירה"

גם שמידט הביא לנתניהו מתנה: תמונה ממוסגרת של מגילת ישעיהו, שנסרקה במסגרת פרויקט העלאת המגילות הגנוזות לאינטרנט בשיתוף גוגל ומוזיאון ישראל. "ההחלטה של גוגל להשקיע בישראל היא בין ההחלטות הטובות ביותר שהחברה קיבלה", אמר שמידט, והוסיף כי הוא רואה בישראל מדינת סטארט-אפ. במיוחד ציין שמידט את הערכתו ליתרון שמקנה השירות הצבאי לעובדים ישראלים בחברות ההיי-טק: "אנחנו מעריכים את המהנדסים הישראלים, שאיכותם אדירה. הם מפתחים פה דברים שמשתמשים בהם בכל העולם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם יו"ר גוגל אריק שמידט, יוני 2012. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"ההחלטה של גוגל להשקיע בישראל היא בין ההחלטות הטובות ביותר שהחברה קיבלה". נתניהו ושמידט/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

הפגישה עסקה בעיקר בשיתופי פעולה בין הממשלה לגוגל בתחום הרפואה, המדע וההגנה מפני התקפות סייבר, אך עלה בה גם הנושא האירני. נתניהו ושמידט דנו בהרחבה בקידום המחקר על תחליפי נפט, אשר לדברי נתניהו "יכולים להפוך משטרים מסוימים לפחות משמעותיים". הוא אמר ליו"ר גוגל כי "ככל שהמדע יחדור ליותר מקומות, כך העולם יהיה טוב יותר. אנחנו רוצים שהאינטרנט יגיע למדינות שמונעות גישה, והתרומה שלכם בנושא זה היא פנומנלית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

פרס ביקש להרחיב מעורבות גוגל בישראל

שמידט נפגש היום גם עם הנשיא שמעון פרס ושמע ממנו סקירה נרחבת על המצב במזרח התיכון ועל השקפתו של פרס, לפיה חברות בינלאומיות יכולות להוביל לשינוי חיובי במזרח התיכון בצורה אפקטיבית אף יותר מהממשלות באזור. פרס סיפר גם על ביקורו האחרון במטה גוגל בעמק הסיליקון בחודש מרץ האחרון, וביקש ממנו להרחיב את מעורבות החברה בישראל. שמידט בירך את פרס על קבלת המדליה הנשיאותית, הודה לנשיא על הזמנתו לישראל ומסר גם לו תמונה דיגיטלית של פרויקט המגילות הגנוזות. "חשוב לי לציין לשבח את העבודה של 250 המהנדסים הישראלים בגוגל העולמית", אמר שמידט, "מדובר במהנדסים ברמה הגבוהה ביותר המובילים את הפיתוחים היצירתיים ביותר של גוגל".

נשיא המדינה שמעון פרס נפגש עם יו"ר גוגל אריק שמידט בועידת הנשיא, יוני 2012. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
מסר לו תמונה של המגילות הגנוזות שנסרקו בשיתוף גוגל. פרס והנשיא שמידט/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

רגלו של נתניהו גובסה לאחר שקרע גיד ברגלו השמאלית כשהחליק במהלך משחק כדורגל, בו השתתף במסגרת צילומי תכנית תיירות בינלאומית. בשל כך, בין היתר, נערכה ישיבת הממשלה השבוע בחדר ישיבות הקבינט בקומה התחתונה, וכך גם ישיבת סיעת הליכוד הוזזה אתמול מחדר הישיבות בכנסת למשרד ראש הממשלה. נתניהו אמור היה להיות הנואם המרכזי באירוע הנעילה של ועידת הנשיא, אך ביטל השתתפותו בגלל הפציעה. הוא צפוי לוותר גם על התייצבות לצדו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בטקס חניכת אנדרטה לחללים הרוסים במלחמת העולם השנייה, שאמור להתקיים ביום שני הבא. פוטין, כמו שמידט, יתארח אצל נתניהו לארוחת ערב, במהלך הביקור הלא רשמי בן היממה שהוא עורך בישראל לרגל חניכת האנדרטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully