וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדו"ח לא הגיע למשפחות: "שרפו את הילדים בלי הסבר"

קובי דוד

19.6.2012 / 16:51

משפחות הנספים באסון הכרמל לא קיבלו את תקציר דו"ח המבקר על השריפה, למרות ההחלטה לשלוח להם אותו יממה לפני פרסומו. "איבדתי את הבן שלי וזכותי לדעת מה קרה לפני כולם"

דו"ח מבקר המדינה על אסון הכרמל צפוי להתפרסם מחר (רביעי) בשעה 16:00, אך במשרד מבקר המדינה הוחלט, מתוך כבוד והזדהות, לשלוח יממה קודם לכן את תקציר הדו"ח למשפחות שיקיריהן נספו בשריפה. עם זאת, בשיחה עם וואלה! חדשות, סיפרו מספר משפחות כי אף לא אחת מהן קיבלה את תקציר הדו"ח, עדכון בנושא או פרטים חדשים על המתרחש.

טקס אזכרה לחללי השב"ס שנהרגו בשריפה. שלומי גבאי
כבר לא מאמינים באף אחד. הורי הנספים באזכרה לזכר יקיריהם/שלומי גבאי

"זו חוצפה שאף אחד לא פנה אלינו, לא קיבלתי כלום", סיפרה מיכל לוי, אשתו של מישר אבירם לוי, שנספה באסון. "אני כבר לא מאמין באף אחד", הוסיף בייאוש פפו לוי, אביו של מישר מוריץ לוי, שנספה גם הוא בשריפה.

"מדובר בהתנהלות כואבת ומכעיסה של משרד מבקר המדינה. איבדתי את הבן שלי וזכותי לדעת מה קרה שם עוד לפני כולם", הוסיף לוי, והסביר במשפט אחד את הסיבה לכך: "עוד לפני שהדו"ח יהיה חשוף לכל מדינת ישראל, אני רוצה להתמודד עם הכאב שלי לבד".

"התנהלות מביכה שאין לה אח ורע"

כבכל יום שלישי, פקד הבוקר לוי את קבר בנו, בחלקה הצבאית של בית העלמין הישן בטבריה. "שרפו לנו את הילדים שלנו, ואף אחד לא מנסה לתת הסברים. אין לי כבר כוח להילחם. לצערי, לאף אחד לא אכפת", אמר בקול שבור.

גם במשפחתו של דני חייט, כבאי שנספה באסון, מצפים בקוצר רוח לקבלת תקציר הדו"ח, שטרם הגיע לביתם. "לא ביקשתי שיחשפו בפניי סודות מדינה", אמרה האם בת שבע, "ביקשתי לדעת מה בדיוק קרה באותן השניות שבהן בני נהרג". לדבריה, "זו התנהלות מביכה שאין לה אח ורע, כולם מדברים על הדו"ח הזה ושואלים אותי שאלות, אבל אין לי תשובה לשום דבר".

עוד בנושא
טיוטת הדו"ח על האסון בכרמל נשלחה: "שורת מחדלים"
יממה לפני דו"ח המבקר על השריפה, אלי ישי מתגונן בסרטון ברשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully