וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ בגבול הדרום: "מצפים מהמצרים לממש ריבונותם"

19.6.2012 / 13:20

במהלך סיור שערך באזור בו אירע הפיגוע אתמול, הטיל הרמטכ"ל אחריות על השכנה מדרום. "בסיסי הטרור בסיני הולכים ומתהווים", אמר גנץ ליד הגדר, שעבודות הקמתה חודשו במלואן

צלמים זמניים מורשים

(עריכה: טל רזניק)

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ סייר היום (שלישי) בסמוך לגדר הנבנית בגבול ישראל מצרים, באזור בו אירע הפיגוע אתמול. הרמטכ"ל ציין כי עבודות בניית הגדר ממשיכות למרות הפיגוע קטלני, וכן כי "העבודה מתנהלת בצורה טובה מאוד". מוקדם יותר דיווח ראש מנהלת קו התפר, תת-אלוף ערן אופיר, האחראי על פרויקט בניית הגדר, כי העבודה מתקיימת כסדרה.

בני גנץ בסיור בדרום. ספק 500
"מצפים מהמצרים לממש את הריבונות שלהם". הרמטכ"ל בסיורו ליד הגדר, היום/ספק 500

"הבעיה המבצעית היא בעיה מסוג אחד", הסביר הרמטכ"ל בסיור, "בעיה יותר משמעותית היא מה קורה בתוך סיני, אזורי השילוח, בסיסי הטרור שהולכים ומתהווים". גנץ הבהיר כי הוא מטיל במידה מה את האחריות על השכנה הדרומית, כשאמר: "אנו מצפים מהמצרים לממש את הריבונות שלהם".

"האויב הציוני ישלם על פשעיו ברצועת עזה"

ישראלי וארבעה פלסטינים נהרגו בסבב ההסלמה הנוכחי, כאשר הבוקר נורו ארבע רקטות קסאם שהתפוצצו באזור התעשייה באשקלון ובשטחים פתוחים במועצה האזורית חוף אשקלון, ולא גרמו לנפגעים או לנזק. בזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם קיבלו אחריות על הירי, והוסיפו שהשיגורים כוונו לעבר בסיס הטירונים זיקים.

"בהתאם להבטחתנו לפיה האויב הציוני ישלם מחיר על פשעיו ברצועה", נמסר בהודעה שפורסמה בעקבות הירי, "אנו מוכנים בכל עת להגיב על המתקפות הציוניות על עזה". אמש, שוגרו לעבר ישראל שתי רקטות. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

ברקע המתיחות הביטחונית קבלנים שמעסיק משרד הביטחון בפרויקט אמרו הבוקר לוואלה! חדשות כי אמנם יש חשש באזור, אך כי בכוונתם להמשיך לעבוד במלוא המרץ. "אנו מבינים את חשיבות המשימה, ונשלים את בניית הגדר בהקדם", אמרו.

כוחות צה"ל בסמוך לגדר הגבול עם מצרים, לאחר פיגוע בו נהרג אדם שעבד על הגדר, יוני 2012. AP
כוח צה"ל בסמוך לגבול ישראל-מצרים, לאחר פיגוע הירי אתמול/AP

סבב הלחימה האחרון החל ביום שני בבוקר, בפיגוע בגבול ישראל-מצרים. מחבלים ירו למוות בעובד משרד הביטחון, סאיד פשאפשה, בן 36 מחיפה, שעסק בבניית הגדר. המחבלים חדרו לשטח ישראל ופתחו באש לעבר שני כלי רכב של עובדי קבלן, סמוך ליישוב קדש ברנע. הנהגים בכלי הרכב שלא נפגעו נמלטו מהמקום, והזעיקו את כוחות הביטחון. כוח גולני שהגיע למקום הרג את המחבלים בחילופי אש מטווח קצר. מחבל נוסף, שנשא על גופו מטען חבלה, נהרג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully