וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא חוף השנהב נועד עם נתניהו: "זה קשר שמתחזק"

טל שלו

18.6.2012 / 16:29

אלסאן אווטרה וראש הממשלה דנו על שיתוף הפעולה בין שתי המדינות. על רקע השבתם של אזרחי חוף השנהב שנמלטו לישראל, עם תום מלחמת האזרחים, הדגיש הנשיא כי הדבר נעשה בהסכמתו

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש היום (שני) עם נשיא חוף השנהב, אלסאן אווטרה, שהגיע בתחילת השבוע לביקור רשמי ראשון בישראל מאז נבחר לתפקידו בשנה שעברה. "אני שמח מאוד להיות כאן, יש לנו קשרים היסטוריים חזקים עם ישראל", אמר אווטרה לנתניהו, ועל רקע תהליכי הגירוש של כ-2,000 אזרחי חוף השנהב השוהים בישראל, הוא הדגיש כי העברת האזרחים שהגיעו לישראל ללא אישור נעשית בהסכמתו ובהסכמת השלטונות בארצו.

בפגישה נידונו שלל היבטים של שיתוף פעולה בין ישראל לחוף השנהב, שהייתה עד סוף המאה שעברה אחת המדינות העשירות באפריקה, אך נמצאת בקשיים כלכליים עקב מלחמות אזרחים שהתרחשה בין אזרחי הצפון לדרום ב-15 השנים האחרונות. בין היתר, דנו נתניהו ואווטרה בשיתוף הפעולה בתחום הבריאות, החקלאות, המדע והטכנולוגיה, וכן באיומי הטרור על שתי המדינות.

"אני שמח מאוד לפגוש אותך, שמעתי עליך שבחים רבים", אמר נתניהו לנשיא חוף השנהב. הקשרים בינינו הולכים ומתחזקים במהירות רבה, והביקור שלך כאן מחזק זאת עוד יותר". בפגישה השתתפו גם שרים מממשלת חוף השנהב ובהם שר החוץ דניאל קבלן-דונקאן, וכן והשרים יוסי פלד ולימור לבנת.

בחודשים האחרונים, מקיימים אנשי משרד החוץ קשר שוטף עם שלטונות חוף השנהב, לצורך החזרתם של אזרחי המדינה שהגיעו לישראל, לאחר שמלחמת האזרחים בה הסתיימה וחוות הדעת של המשרד קבעו כי לא נשקפת סכנה לביטחון האזרחים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully