וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: מספר הפליטים בשנה החולפת - שיא של עשור

דו"ח של האו"ם קובע כי ב-2011 נקבע שיא במספר הפליטים בעולם, עם 4.3 מיליון עקורים מבתיהם. ראש נציבות האו"ם: "נותר רק לברך על שבמרבית המקרים הגבולות נשארים פתוחים"

מדו"ח של נציבות האו"ם לפליטים (UNHCR) עולה כי בשנת 2011, הגיע לשיא מספר הפליטים בעולם מאז שנת 2000. הדו"ח, שהתפרסם היום (שני), עוסק במגמות גלובליות, ומפרט לראשונה את מספר העקורים ומבקשי המקלט הכוללים גם את הפליטים כתוצאה מהמשבר ההומניטרי שפרץ בחוף השנהב בשנת 2010, וממשברים בלוב, בסומליה, בסודן ובמדינות נוספות.

לפי הדו"ח, 4.3 מיליון בני אדם נוספים הוגדרו במהלך שנת 2011 כעקורים מבתיהם. מתוכם, 800 אלף שנאלצו לברוח מארצותיהם, מוגדרים פליטים.

"ב-2011 ראינו סבל עצום", אמר מזכ"ל נציבות האו"ם לפליטים, אנטוניו גוטיירז. לדבריו, "מספר כה גדול של בני אדם נכנסו לסחרחרה בפרק זמן כה קצר, והדבר מעיד על מחיר אישי כבד מאוד עבור המעורבים". באשר למדינות שעדיין פותחות את שעריהן לפליטים, הוסיף גוטיירז: "נוכל רק לברך על כך שהמערכת הבינלאומית להגנת הפליטים נותרה איתנה, ושהגבולות נותרו פתוחים עבורם במרבית המקרים".

צפו במצגת של האו"ם

UNHCR 2011 Global Trends

בנציבות מביעים דאגה ממשך הזמן שמעבירים פליטים בגלות לפני שנמצא להם פתרון בארצם. בחמש השנים האחרונות, מתוך 10.4 מיליון פליטים שהיו בטיפול האו"ם, 7.1 מיליון נותרו בגלות מארצם. לדברי פקידי הסוכנות, רוב הפליטים בעולם נמלטו מאפגניסטן, ומספרם נאמד בכ-2.7 מיליון בני אדם.

הדו"ח מתייחס לנתונים שנאספו עד סוף 2011. לפי הנתונים, בעולם יש כיום 42 מיליון וחצי בני אדם בעלי מעמד של פליטים ועקורים מבתיהם, וכאלה שנמצאים בתהליך של בקשת מקלט מדיני. מדובר בירידה קלה לעומת השנה הקודמת, בה עמד מספרם של הנכללים בדו"ח על 43.7 מיליון. בנציבות מנמקים את הירידה במספרם בכך ש-3.2 מיליון עקורים שנשארו בארצותיהם הצליחו לשוב לבתיהם.


לקריאה נוספת
100 אלף נעקרו מבתיהם בשל שטפונות בפיליפינים
ישי הגיע לנתב"ג לצפות בגירוש המהגרים לדרום סודן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully