וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל אמריקאי הופיע בשבדיה - 28 שנה אחרי שנעלם

18.6.2012 / 12:50

דייוויד המלר ערק מבסיס של צבא ארה"ב בגרמניה ב-1984, בנה לעצמו חיים ומשפחה בשבדיה - והשבוע החליט להיחשף: "לא התכוונתי להסתיר את האמת זמן כה רב. ציפיתי להישאר שבוע"

חייל שערק מחיל האוויר האמריקאי ב-1984 ונעלם, חשף באחרונה את זהותו ויצר קשר עם משפחתו בארה"ב, לאחר שחי בחשאי בשבדיה במשך 28 השנים האחרונות. בסוף השבוע הוא התראיין לעיתון שבדי, וסיפר כי המשפחה הייתה בהלם מוחלט לגלות שהוא עדיין בין החיים.

בראיון המצולם שהעניק לעיתון "דאגנס ניהטר", סיפר דייוויד המלר כי ערק מהצבא בגיל 21, כששירת בבסיס חיל האוויר האמריקאי בגרמניה, לאחר שכת דתית פציפיסטית שאליה הצטרף השפיעה עליו להתנגד נחרצות לנשיאה של ארה"ב דאז, רונלד רייגן. המלר הגיע לדנמרק, ומשם תפס טרמפים עד לשבדיה, שם התמקם, המציא לעצמו שם בדוי ומעולם לא חשף את זהותו האמיתית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
במשפחתו נדהמו לגלות שהוא חי. המלר מתראיין לעיתון השבדי/מערכת וואלה, צילום מסך

"מעולם לא התכוונתי להסתיר את האמת במשך כל כך הרבה שנים", סיפר המלר לעיתון השבדי. "התכוונתי לבוא לשבדיה עד שאתאושש מחוויות הצבא. ציפיתי לשבוע פחות או יותר". כעת, בגיל 49, הוא נשוי לאישה שבדית ואב לשלושה ילדים, ומועסק על ידי סוכנות ממשלתית. הוא לא הסכים, עם זאת, לאפשר לעיתון להדפיס את שמו הנוכחי.

יש לציין כי עריקתו של המלר לא התקבלה בזמנו בהבנה בשורות הצבא. הוא אף הפך לאחד משמונת המבוקשים הבולטים של חיל האוויר האמריקאי, וצורף לרשימות המבוקשים של המשטרה הבינלאומית אינטרפול.

אז מדוע בעצם החליט המלר כעת לחשוף את זהותו האמיתית? בראיון סיפר כי החליט להיחשף לבסוף כשלבתו השלישית מלאו שנתיים, כך שגם אם היה נאסר, ניתן היה להשאירה במעון יום, ואשתו הייתה מצליחה להתמודד עם גידול הילדים לבדה.

"הסבירות שיוסגר לארה"ב נמוכה מאוד"

מרגע שהחליט להיחשף, הדבר הראשון שעשה היה ליצור קשר עם משפחתו בארה"ב. על קו הטלפון היה אחיו, תומאס. "מיד זיהיתי שזה דייוויד, למרות שהיה לו מבטא אירופי מוזר", סיפר לעיתון תומאס, המתגורר במדינת ניו ג'רזי. "שאלתי אותו כמה שאלות כדי לוודא שזה באמת הוא, והוא ענה על כולן". כעת, מתכננת משפחתו של המלר לנסוע לבקר אותו בשבדיה.

באתר של חיל האוויר האמריקאי, רשום המלר כחייל תושב פנסילבניה, שערק ב-10 בפברואר 1984 מחטיבת הביטחון האלקטרונית 6913 ששהתה בגרמניה. בשבדיה, הוא רשום במשרד הפנים כתושב מדינה לא ידועה, שנולד בציריך שבשוויץ. "לדעתי מאוד לא סביר שמעמד תושב הקבע שלו יישלל" אומרת פרקליטתו של המלר, עו"ד אמה פרסון. "גם הסבירות שיוסגר לארה"ב נמוכה מאוד". שגרירות ארה"ב בשבדיה סירבה להתייחס למקרה.

לקריאה נוספת:
זה לא משחק: צמד קובנים גילם עריקים - וערק בעצמו
התרשלות? שני עריקים ברחו ממעצר ונתפסו אחרי מצוד
הפיכה במאלי: עריקים מהצבא השתלטו על ארמון הנשיא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully