וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולך על חבל דק: אקרובט אמריקאי חצה את הניאגרה

16.6.2012 / 11:50

במשך כ-25 דקות חצה לראשונה הלוליין ניק וולנדה את המפלים, מצדם האמריקאי לקנדי, כשהוא צועד על חבל בעובי חמישה סנטימטרים. "זה עוצר נשימה", תיאר במהלך ההליכה. צפו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן)

הלוליין האמריקאי ניק וולנדה עשה אמש (שישי) היסטוריה, כאשר חצה לראשונה את מפלי הניאגרה על חבל דק, בעובי חמישה סנטימטרים. וולנדה, בן למשפחת אקרובטים, השלים את מסעו בן 550 המטרים בזמן של קצת יותר מ-25 דקות, חרף ערפל כבד ורוחות עזות. חציית המפלים, מצדם האמריקאי לקנדי, החלה בחשיכה והועברה בשידור חי ברשת ABC האמריקאית, באיחור של חמש שניות.

אקרובט אמריקאי חצה לראשונה את מפלי הניאגרה על חבל דק. רויטרס, רויטרס
עושה היסטוריה. וולנדה מעל המפלים, אמש/רויטרס, רויטרס

"אני מקווה שזה יהיה שקט ומרגיע", אמר בטרם תחילת המסע. "בדרך כלל, אני רגוע מאד כשאני על חבל. זה החלום שלי, יתכן ואפילו אזיל כמה דמעות". על אף תנאי מזג האוויר הקשים, וולנדה נראה יציב על החבל, תוך שהוא מקפיד על צעדים קטנים. "אלוהים, זה נוף בלתי ייאמן", תיאר בזמן אמת. "זה עוצר נשימה". לשאלת המראיינים מ-ABC אודות התנאים וכיצד הוא מתמודד, השיב: "הערפל סמיך ולעיתים קשה לראות. הרוח נושבת לצד אחד, והאובך בצד השני. לפרקים, זה מאד לא נוח".

אקרובט אמריקאי חצה לראשונה את מפלי הניאגרה על חבל דלק. רויטרס
מגשים חלום. וולנדה זוכה לתשואות הקהל הקנדי/רויטרס

עם נחיתתו על אדמת קנדה, הריעו לוולנדה בן ה-33 רבבות מעריצים ובני משפחה שצפו בו מלמטה. הפקידים הקנדים ביקשו להתלוצץ עם האקרובט כשדרשו שיציג בפניהם את דרכונו האמריקאי, והתעניינו באשר למטרת הגעתו למדינה. "הגעתי על מנת לעורר השראה בקרב האנשים", השיב וולנדה.

לפני למעלה מ-150 שנה צעד הלוליין הצרפתי צ'ארלס בלונדין, המוכר יותר כ"בלונדין הגדול", על חבל מתוח במורד הניאגרה. עם זאת, חציית המפלים בדרך שעשה זאת וולנדה אמש, לא נעשתה מעולם. מאז הליכתו של "בלונדין הגדול" על החבל, נאסר לבצע פעלולים דומים באזור. עם זאת, וולנדה לא ויתר על חלומו וניהל מסע שכנועים בן שנתיים אל מול הפקידים האמריקאים והקנדים. לדבריו, הפעלול הבא שהוא מתכנן לבצע הוא חציית הגראנד קניון באריזונה, הליכה שאורכה פי שלושה מחציית הניאגרה – והוא יהיה הראשון לנסות גם את זה.

אקרובט אמריקאי חצה לראשונה את הניאגרה על חבל דק. רויטרס
"הגעתי על מנת לעורר השראה בקרב האנשים"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully