וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההוראה: פעילה חברתית בירושלים נחקרה

13.6.2012 / 19:15

השר לביטחון הפנים הורה לבטל זימונים של מובילי המחאה לחקירה, אך המשטרה חקרה את הפעילה ויקי וענונווביקשה לחפש בביתה. המשטרה: "התכוונה להוביל תהלוכה לא מאושרת"

לאחר שהשר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', הנחה לבטל זימונים של פעילים חברתיים לחקירה, בלשי משטרת מרחב מוריה הגיעו בשעות הצהריים (רביעי) אל ביתה של ויקי וענונו – פעילה מוכרת בתחום המאבק לדיור בירושלים, ותחקרו אותה באשר לכוונתה להפגין ב"הפגנת השכונות" המתוכננת למחר. מארגון "מעברה", אליו משתייכת וענונו נמסר כי במהלך חקירתה היא הואשמה בפעילות לא חוקית, והחוקרים דרשו להגיע לביתה בשכונת קטמון בעיר לביצוע חיפוש ללא צו.

"ויקי אפשרה למשטרה לערוך את החיפוש, כדי להוכיח את חפותה", נמסר מהארגון. "המשטרה לא מצאה שום עדות לפעילות לא חוקית, ובכללם הלפידים שטענו שהיא מכינה לכאורה להפגנת השכונות שתתקיים מחר. אנו רואים בחומרה את ניסיונות המשטרה לטרפד את זכותם הדמוקרטית של אנשי השכונות למחות נגד האפליה המתמשכת כלפיהם, וניסיונות ההפחדה והאיומים שהם מפעילים כלפי פעילים חברתיים כגון וענונו". בנוגע לטענה שהארגון תכנן צעדת לפידים, ציינו בארגון כי "מדובר בשקר לשמו".

"חקירת וענונו - פסולה מכל וכל"

עו"ד לילה מרגלית, ראש תחום זכויות אדם בהליך הפלילי באגודה לזכויות האזרח, אמרה בתגובה לאירוע כי השר לביטחון פנים הבהיר הבוקר בתקשורת כי זימון פעילי המחאה לחקירות אינו מקובל עליו, אולם נראה כי המשטרה טרם הפנימה את הפסול החמור שבהתנהלותה. "במדינה דמוקרטית, המשטרה אינה חוקרת פעילים על ההפגנות המתוכננות על ידם, וודאי שאינה מבקשת לחפש בבתיהם כדי לאתר ציוד העשוי לשמש להפגנות", ציינה עורכת הדין. "אם למשטרה יש חשדות קונקרטיים לפעילות פלילית המצדיקה חיפוש בביתו של אדם, שתתכבד ותבקש צו חיפוש בבית המשפט. זימון פעילה חברתית לחקירה, בניסיון לחלץ ממנה 'הסכמה' לעריכת חיפוש בביתה ללא כל עילה, הוא פסול מכל וכל".

מציינים שנה למחאה החברתית. ירושלים, מאי 2012. עומר מירון
הפגנה במסגרת המחאה החברתית בירושלים, לפני כחודש/עומר מירון

במשטרת ירושלים דחו על הסף את הטענות, ומסרו בתגובה כי וענונו זומנה אל מרחב מוריה, לאחר שהתברר כי היא מתכוונת להוביל תהלוכה של מאות מפגינים נושאי לפידים בוערים ללא כל תיאום או אמצעי בטיחות. "תהלוכה כזו מחויבת על פי חוק באישורי בטיחות של כיבוי אש, סדרנים ומשגיחים", אמרו במשטרה, הדגישו כי וענונו זומנה לצורך זה בלבד, ולא משום סיבה אחרת, וציינו כי תאפשר כל מחאה חברתית. יחד עם זאת, מתחו במשטרה ביקורת על התנהלותם של ראשי המפגינים, אשר התכוונו לדבריהם "להצעיד בחוסר אחריות מאות אנשים, בהם נשים וילדים, נושאי לפידים בוערים ללא כל אמצעי בטיחות או תיאום עם הגורמים הרלוונטיים - דבר שעלול היה לגרום לסיכון חיי אדם ואף לפגיעה בנפש".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully