וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר פורבס: מי הרב המשפיע ביותר בישראל?

מגזין פורבס ישראל פרסם את רשימת הרבנים המשפיעים בישראל. האם יש התאמה בין השפעת הרב לעושורו? לא בהכרח. מהרב עובדיה לרב מוטי אלון - מי משנה את חיינו?

האם יש מתאם בין עושר להשפעה? לא בהכרח. אחרי רשימת הרבנים העשירים בישראל מפרסם היום (רביעי) מגזין פורבס ישראל את רשימת הרבנים המשפיעים בישראל.

על פי הדירוג, הרב עובדיה יוסף, בן 92, הוא הרב המשפיע בישראל. "מרן עובדיה יוסף הוא הרב המשפיע ביותר בארץ מבחינה רוחנית וגם בזכות עמידתו בראש מפלגת ש"ס", אומר צביקה אלוש, מחבר הספר "בן פורת יוסף" אודות הרב, יחד עם העיתונאי יוסי אליטוב (הוצאת כנרת). לטענתו, "הרב עובדיה הוא הדבק שמחבר בין כל חלקי המפלגה. בלעדיו לש"ס אין זכות קיום. ביום שחס וחלילה הוא ילך לעולמו, ש"ס עלולה להתאדות מהנוף הפוליטי".

שגריר צרפת, כריסטוף ביגו, נפגש עם הרב עובדיה יוסף ואלי ישי, דצמבר. עומר מירון
בלעדיו לש"ס אין זכות קיום. הרב עובדיה יוסף/עומר מירון

למקום השני בדירוג הגיע הרב יוסף אלישיב, בן 101, בכיר הרבנים בקרב העדה הליטאית, אשר מכונה גם "פוסק הדור". למרות שהרב מאושפז בימים אלה במצב קשה, הגותו עדיין משמשת כעמוד האש בפני המחנה הליטאי. למקום השלישי הגיע הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן שהוגדר כיורשו של הרב אלישיב. עוד ניתן למצוא ברשימה את הרב יורם אברגיל, הרב ראובן אלבז והרב אמנון יצחק.

ראשי הסמינרים בפגישה עם הרב יוסף שלום אלישיב, יולי 2011. עומר מירון
בכיר הרבנים בקרב העדה הליטאית. הרב אלישיב/עומר מירון

רבנים נוספים ברשימה הם הרבי נחמן מברסלב והרבי מלובביץ'. שגם המוות לא מונע מהם להיות מהמשפיעים בישראל. הרבי נחמן, נפטר בגיל 38 והאהדה אליו הולכת ומתעצמת. הרב מנחם מנדל שניאורסון, הידוע בכינויו "הרבי מליובאוויטש", שידרג את חסידות חב"ד והפך אותה למעצמה רוחנית עם זרועות בכל העולם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לאחרונה עלה הרב אלון לכותרות לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות של מעשים מגונים והטרדות מיניות/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקום השישי ברשימה ניצב רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, בן 56, בנו של הרב מרדכי אליהו שזכה לאחרונה לפרסום בעקבות פסקי הלכה שנויים במחלוקת כגון האיסור להשכיר דירות לערבים. אחריו ברשימה נמצא הרב מוטי אלון, בן 56, שעמד בראש כמה ישיבות הסדר ובראש תנועת "בראשית". לאחרונה עלה הרב אלון לכותרות לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות של מעשים מגונים והטרדות מיניות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully