וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס בינלאומי לישראלי שהפריח השממה בירדן ומצרים

"פרס המזון העולמי" יוענק לד"ר דניאל הלל, אבי שיטת ה"מיקרו-השקיה" בטפטפות, שהישגיו חוללו מהפך בחקלאות בלמעלה מ-30 מדינות, בהן ערביות: "הקדיש חייו לגישור על פערים"

גאווה לאומית: המדען הישראלי ד"ר דניאל הלל, הוא הזוכה ב"פרס המזון העולמי" לשנת 2012 - כך הודיעה אמש (שלישי) ועדת הפרס. הפרס מוענק לו על פיתוח שיטות השקיה מתקדמות באמצעות טפטפות, שזכו לשם "מיקרו-השקיה" ומשמשות בעיקר באזורים השרויים בבצורת, בלמעלה מ-30 מדינות בעולם.

לפי הודעת ועדת הפרס, "עבודתו המדעית החלוצית בישראל חוללה מהפכה בתחום אספקת המזון במהלך חמשת העשורים האחרונים, בתחילה במזרח התיכון ולאחר מכן באזורים אחרים בעולם. עבודתו הניחה את היסודות לניצול מקסימלי של מים בחקלאות, הגדילה את היקף היבולים וצמצמה למינימום את הפגיעה בסביבה". הפרס בן 250 אלף הדולרים יוענק לו בטקס שייערך ב-18 באוקטובר בדה מוין שבמדינת איווה.

ד"ר דניאל הלל. AP
"הנה אדם שהקדיש את חייו למחקר שוחר שלום שתרם לגישור על פערים". ד"ר הלל עם מנהעיגי קהילה פלסטינים להם סייע בפיתוח השקיה/AP

מנגנון ה"מיקרו-השקיה" שפיתח ד"ר הלל מבוסס על נשיאת מים בצינורות דקיקים אל הגידולים החקלאיים, שם הם מטפטפים באופן מתמשך לאדמה. נשיא קרן הפרס, קנת קווין האמריקאי, הסביר אתמול כי הפרס מוענק לו לא רק בזכות ההישג הטכנולוגי, אלא גם בזכות שיתוף הפעולה שהצליח לגבש בתחום החקלאות עם מנהיגים ערבים במזרח התיכון, כשהוא מתגבר על מחסומים פוליטיים ותרבותיים. השיטות שפיתח סייעו במיוחד לקידום החקלאות במצרים, בירדן ובאיחוד האמירויות - מהן הגיעו לוועדת הפרס כמה ממכתבי ההמלצה שתמכו בו.

"הוא הצליח לחצות את הפער הבין-תרבותי עם הישגיו בתחום החקלאות, ולתת מענה לבעיה משותפת לשני הצדדים - כיצד לחלץ אנשים מעוני ולהפחית את הרעב באמצעות שיתוף פעולה", הסביר קווין בטקס בוושינגטון בו הוכרז הזוכה. "באזור בעולם בו השסעים - יהיו אתניים, פוליטיים, דתיים או דיפלומטיים - הם גדולים, הנה אדם שהקדיש את חייו למחקר שוחר שלום שתרם לגישור על הפערים הללו".

צפו: ד"ר הלל נואם בנושא חילופי רעיונות, בכנס בשנה שעברה בהודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully