וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת נשק בפריז: "הרקולס" ומצלמה שרואה דרך קירות

בפרבר וילפנט של פריז מתקיימת תערוכת הנשק השנתית יורו-סאטורי. כמדי שנה, מיטב יצרני הנשק מגיעים להציג את מרכולתם, שבגלל המשבר העולמי, מתקשים לעשות כן

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

ידיים מברזל המורכבות על גוף האדם כדי לסייע להרים משקלים כבדים, מצלמה שמזהה מעבר בני אדם גם מעבר לקירות, ואפילו חידוש בסוללת כיפת ברזל – כל אלו מוצגים בתערוכת הנשק העולמית המתקיימת בפרבר וילפנט בצרפת. כמדי שנה התאספו ובאו נציגים ממערכות ביטחון ברחבי הגלובוס לווילפנט שבפרברי פריז, כדי לקחת חלק ב-Eurosatory 2012 - תערוכת הנשק הנחשבת לאחת משלוש התערוכות הגדולות בעולם. התערוכה מתמקדת בעיקר בציוד לחימה יבשתי, אך אמצעי הנשק המסורתיים נאלצים להילחם על מקומם, מול הפיתוחים הטכנולוגיים החדישים יותר. אחד כזה הוא ה"הרקולס" - מתקן שנועד להקל על נשיאת מטענים כבדים בתנאי שטח קשים, ונראה ממש כאילו יצא מסרט מדע בדיוני.

פיתוח עתידני נוסף הוא המילי-קאם, מצלמה שרואה מבעד לקירות, שלדברי מפתחה עשויה להיות לעזר רב גם באירועי טרור המתרחשים בלב אוכלוסייה אזרחית. "זו מצלמה שבנויה כדי לזהות", אומר ד"ר ניקולה ולאס, מנכ"ל חברת MC2 טכנולוגיות, "נוכחות אנשים מאחורי קירות. לדוגמא, בהקשר הצבאי, אם מישהו נלקח כבן ערובה, אפשר לגלות איפה החוטף שלו היה".

התערוכה השנה עמדה גם בסימן המשבר הכלכלי העולמי. הוצאות הביטחון במדינות המערב נמצאות בירידה, מה שמביא את החברות המפתחות נשק לפנות לשווקים אחרים, כמו דרום אמריקה, אסיה והמזרח התיכון. הפיתוחים החדשים מיועדים על כן לא רק לשימוש צבאי, אלא גם אזרחי. "המגמה העיקרית היא שממשלות במדינות במערב, לא יכולות לבזבז כסף כבעבר, כך שכל דבר שהוא מתוחכם מדי, למשל מטוסי קרב, F-22האמריקאי - אי אפשר להרשות זאת יותר", אמר מת'יו בל, כתב מגזין IHS, העוסק בתחום. "אז ממשלות מחפשות להיות יעילות יותר ולקבל יותר נשק תמורת כספם".

בהכנת הידיעה השתתף אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully