וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החמרה במצבו של הרב אלישיב בגלל זיהום בדם

12.6.2012 / 8:02

בני משפחתו של הרב בן ה-102 הוזעקו למיטתו בבית החולים שערי צדק בירושלים לאחר שמצבו הידרדר. הרופאים הצליחו לייצב את מצבו של ראש הזרם הליטאי, שמוגדר קריטי אך יציב

מצבו של הרב יוסף שלום אלישיב הוחמר במהלך הלילה (שלישי) בשל זיהום בדם ממנו הוא סובל, ובני משפחתו נקראו למיטתו בבית החולים שערי צדק בירושלים. הרופאים הצליחו לייצב את מצבו שמוגדר כעת קריטי אך יציב. אלישיב, בן ה-102, נחשב למנהיג הזרם הליטאי של העדה החרדית ובתקופה האחרונה סבל משורה של בעיות בריאות בשל גילו המתקדם. לפני כשבוע דווח על שיפור שחל במצבו ואף דווח באתר "בחדרי חרדים" כי הוא שב להכרה ושוחח עם מקורביו לאחר שסבל משורה של תחלואות.

בחודש פברואר השנה, אושפז הרב לאחר שלקה בדלקת ריאות וחודש לאחר מכן התגלה זיהום בדמו של אחד מגדולי הפוסקים במאה ה-20. הרופאים הצליחו אז לייצב את מצבו של הרב הקשיש שמאושפז מזה שלושה חודשים בבית החולים.

הרב אלישיב נולד בשנת 1910 בעיר שאולאי שבליטא. לישראל הגיע הרב ב-1924, והשתקע בשכונת מאה שערים בירושלים. מאז ועד היום חי הרב אלישיב בשכונה החרדית. את השכלתו התורנית רכש הרב אלישיב בכוחות עצמו. בשנות ה-80' הצטרף הרב להנהגה הרוחנית של המפלגה החרדית-ליטאית "דגל התורה", ומאז הוא נחשב לאחד ממתווי דרכה ולאחד מגדולי הפוסקים של הזרם. ביתו ברחוב חנן בירושלים מהווה מוקד עלייה לרגל לאלפים, ואין כמעט ויכוח הלכתי פומבי שהוא לא נוטל בו חלק בדרכים שונות.

הרב אלישיב - כותרות אחרונות:
מצבו של הרב אלישיב קשה, פרס: "העם כולו עוקב"
הרב אלישיב: חרדים בצה"ל - כניעה לתרבות החטאים
הרב אלישיב נגד "תג מחיר": "על המבצעים חל דין רודף"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully