וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב אלישיב נגד "תג מחיר": "על המבצעים חל דין רודף"

יהושע בריינר

5.10.2011 / 15:40

גדול הפוסקים האשכנזים פסק בימים אחרונים באופן נחרץ נגד מבצעי פשעי השנאה, ומקורבו אמר הבוקר: "מי שעושה את המעשים הללו, יהודי או ערבי - הוא מחבל רוצח עם דם על הידיים"

בכיר הרבנים החרדים הליטאים ואחד מגדולי הפוסקים בישראל, הרב יוסף שלום אלישיב, פסק בימים האחרונים כי על מבצעי פעולות "תג מחיר" חל דין רודף. לדברי מקורביו, הרב אלישיב התבטא באופן נחרץ כנגד מבצעי הפעולות וקבע כי גם אם יתברר כי מדובר ביהודים, הרי שהדין חל עליהם בכל מקום בעולם.

הבוקר (רביעי) אף פורסם מאמר מערכת בעיתון החרדי "יתד נאמן", המזוהה עם אלישיב, שם נכתבו דברים ברוח דומה, התוקפים באופן חריף את מבצעי פשעי השנאה, קובעים כי מדובר ברודפים וכן תוקפים נבחרי ציבור הדוגלים באופן הפעולה של הימין הקיצוני.

עוד בנושא
חשש בטובא זנגריה: ”הכעס עוד קיים, יש רצון לנקמה”
צעירים מטובא זנגריה התפרעו והציתו מבנים בכפר
חשד לתג מחיר בגליל: מסגד הוצת ורוסס בכתובות

ראשי הסמינרים בפגישה עם הרב יוסף שלום אלישיב, יולי 2011. עומר מירון
גדול הפוסקים נגד מבצעי פעולות "תג מחיר". הרב אלישיב/עומר מירון

מאמר שכזה, אומרים גורמים בחצרו של הרב, לא היה מתפרסם אלמלא היה מקבל את אישורו של גדול הפוסקים האשכנזים. עוזרו האישי של אלישיב ומקורבו, הרב חיים כהן, אמר הבוקר לוואלה! חדשות כי "מי שעושה את המעשים הללו, כוללת הצתת המסגד בצפון, בין אם הוא יהודי או ערבי, מבחינתי הוא מחבל רוצח עם דם על הידיים".

חקירת הצתת המסגד נמשכת

לא בכדי מתבטא הרב אלישיב נגד פעולות "תג מחיר"; לפני מספר חודשים אף נפגש הרב אלישיב עם מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף ניצן אלון, בביתו שבירושלים. במהלך השיחה נועדו השניים בין היתר על סוגיית הכניסה הבלתי חוקית לקבר יוסף שבשכם.

בתוך כך, ממשיכים במשטרה ובשב"כ לחקור את נסיבות הצתת המסגד בכפר טובא-זנגריה שבגליל העליון, חקירה שעליה הוטל צו איסור פרסום. כזכור, ביום שני בשעות הבוקר המוקדמות, הוצת המסגד המקומי, ובשריפה נגרם נזק חמור למסגד. על המסגד נמצאו כתובות בעברית ובהם נכתב "תג מחיר", "נקמה", ו-"פלמר". על פי החשד, מדובר בפעולת נקם שבוצעה על ידי פעילי ימין בתגובה לפיגוע בו נהרגו אשר ויהונתן פלמר, סמוך לחברון, לפני כשבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully