וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשטון: אירן הסכימה לדון בבלימת העשרת האורניום

12.6.2012 / 3:13

בשיחת טלפון בין שרת החוץ של האיחוד האירופי וראש צוות המו"מ האירני בשיחות עם המערב ג'לילי הוחלט כי אירן תדון ב"הצעת המעצמות על תכנית הגרעין" בסבב השיחות הבא במוסקבה

ראש צוות המו"מ האירני בשיחות עם מעצמות ה"5+1" (חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם וגרמניה), סעיד ג'לילי, הסכים אתמול (שני) להתמקד בדרישות המעצמות לבלום את המשך ייצור האורניום המועשר בפגישה הקרובה במוסקבה, כך מסר דובר של שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון. "האירנים הסכימו על הצורך לעסוק בהצעת המעצמות, שנוגעת לדאגותיהן באשר לאופי תכנית הגרעין האירנית", כך עלה משיחת טלפון בין אשטון לג'לילי שנערכה כשעה.

בתום סבב השיחות על עתיד תכנית הגרעין של אירן בינה למעצמות ה"5+1" בבגדד לפני יותר משבועיים, לא הסתמנה פשרה בין הצדדים. אשטון, נציגת המעצמות, ציינה כי ברור ששני הצדדים מעוניינים בהתקדמות והצליחו למצוא בסיס משותף, אולם עדיין נותרו פערים משמעותיים. אשטון ציינה כי השיחות בין המעצמות לאירן יתחדשו במוסקבה ב-18-19 ביוני. גורם דיפלומטי מערבי המקורב לשיחות הבהיר בשיחה עם וואלה! חדשות כי סלע המחלוקת בין הצדדים נותר בעינו: התעקשות המעצמות, ובעיקר ארצות הברית ומדינות אירופה, על כך שהסנקציות הבינלאומיות המוטלות על אירן ייוותרו על כנן גם במקרה שייחתם הסכם, לפחות למשך תקופה מסוימת שבה ייבחן האם הם אכן עומדים בהסכמות.

בייחוד אמורים הדברים לגבי אמברגו הנפט של האיחוד האירופי, שאמור להיכנס לתוקפו המלא ב-1 ביולי. האירנים קיוו כי יוכלו לחלץ בשיחות לפחות השעיה או דחייה של חרם הנפט, אולם נציגי המעצמות הבהירו כי אין כאן מקום לפשרה, בכל מקרה, החרם יוחל במועדו, ובמקרה של הסכם שייושם בהצלחה, הוא יוסר בהמשך. אותם הדברים אמורים גם לגבי הוצאתה של אירן ממערכת סליקת הכספים הבינלאומית SWIFT - מהלומה כואבת ביותר שהאירנים קיוו להסיר באופן מיידי, אך התבדו. "הסרת הסנקציות מותנית רק בבניית אמון", הבהירו נציגי המעצמות לבני שיחם האירנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully