וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל בוחנים: לפתוח בירי על כל מסתנן סמוך לגדר

11.6.2012 / 14:55

גדר המערכת הנבנית במצרים תושלם רק בחורף, אך המבריחים כבר מנסים לבחון את יכולותיה. בצה"ל בוחנים במישור המשפטי להגדיר את אזור הגדר ככזה שיאפשר לפתוח באש על כל מתקרב

בניית גדר המערכת החדשה בגבול ישראל-מצרים טרם הושלמה, ואולם משני הצדדים כבר נערכים הכוחות ליום שאחרי. פרויקט הקמת הגדר, לרבות הרכבת המכשולים, סלילת צירי התנועה והתקנת האמצעים הטכנולוגיים לאיסוף מודיעיני יסתיים במהלך החורף. לדברי קצינים בכירים בפיקוד הדרום, חוליות המבריחים משני צדי הגבול החלו לבחון את יכולותיה של הגדר החדשה, ובחודש האחרון ניסו להפיל אותה במספר מקרים.

לטענת הכוחות, המבריחים הגיעו עם ג'יפים לקרבת הגדר והחלו להתנגש בה מספר פעמים. לאחר שהגיעו כוחות סיור של צה"ל, הם נמלטו מהמקום. "בעבר היינו מביטים על קו הגדר, אבל בגלל שיש כיום גדר בלתי ניתנת למעבר, אנחנו יכולים להביט פנימה לתוך השטח, ולהתריע תוך פרק זמן סביר על הגעה של מסתננים", מתגאה קצין בכיר בפיקוד הדרום. "המבריחים משני הצדדים מהר מאוד יבינו שהגדר לא ניתנת למעבר והם יחפשו דרכים אחרות. אנחנו נערכים לתרחישים קיצוניים".

בשל החשש מהמבריחים, שהפכו את הברחת הסמים והמסתננים לעסק כלכלי, נבדקת בצה"ל ובמשרד הביטחון האפשרות לשנות את נהלי הפתיחה באש לאורך הגבול. גורם ביטחוני בכיר אישר את הפרטים והוסיף: "נבחנת האפשרות להכריז על אזור הקרוב לגבול כשטח שאסור לתנועה כמו ברצועת עזה, כך שיותר לירות על כל הנכנס לאזור, בוודאי אם יעלה על הגדר. הנושא נמצא בבחינה משפטית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסייר באזור בניית גדר הגבול הדרומי, מרץ 2012. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
במערכת הביטחון נערכים. ראש הממשלה מסייר באזור הגדר/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בתוך כך, קצינים המשרתים באזור גבול ישראל-מצרים טוענים כי נמשכת חדירת מסתננים לשטח ישראל ממצרים, וכי מידי לילה מסתננים בממוצע 70-80 בני אדם, רובם בגזרת הר חריף.

עוד על הגדר
”לירות בכל מסתנן שינסה לחצות את הגדר בדרום”
גורם ביטחוני בכיר: נערכים לתרחיש של רקטות על אילת
החדירות מגבול מצרים גברו; צה”ל: ”הגדר אפקטיבית”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully