וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשלום יצירתי: מלון שבדי מארח "אמנים" בחינם

יותר טוב מאלף מילים: אורחי מלון בשטוקהולם יהנו מלינה ללא תמורה, פרט ליצירה מקורית שיתרמו לו. משירבוט חובבני ועד גיבוב מילים שכיניתם "שירה" - הכל אומנותי. גם השיווק

לא קלים הם חייו של האמן. לא הכל מעריכים יצירותיו, ואלה המבינים את גודל כישרונו - לרוב אינם מתגמלים אותו באופן בו היה משתכר לו היה עוסק במקצוע אחר, מהסוג שהוריו קיוו שיבחר, וכנראה לנצח ימשיכו.

אך בית מלון יוצא דופן בשטוקהולם מזמין אמנים להישאר וללון בו ללא כל תמורה, פרט ליצירה מקורית שיתרום האורח למלון. "הכל התחיל מכך שסבו של מנהל המלון היה אמן", נזכר מנהל השיווק של מלון "קלריון", תס מתיסון. לדבריו, סבו של מייסד המלון שאב השראתה ממלון "צ'לסי" המפורסם בניו יורק, שתגמל גם הוא אמנים בתמורה לאמנות.

בית המלון צ'לסי בניו יורק. Gettyimages, GettyImages
ההשראה. מלון "צ'לסי" בניו יורק/GettyImages, Gettyimages

"כאשר המלון שם נסגר, החליט המייסד להמשיך את המסורת אצלנו כאן, בשטוקהולם", התגאה מתיסון, שסיפר כי כל אומנות מתקבלת וכי אין צורך להיות אמן דגול כדי לזכות בלינה בחינם במלון השבדי. משירבוטים ועד לטקסטים המכונים על ידי כותביהם כ"שירה", הסלקציה לא קיימת. העיקר שהאומנות תזכה לתגמול, מבלי להיכנס לדיון הסובייקטיבי באשר למידת כישרונו של האמן.

"אנחנו רוצים לייצר אווירה בה יוכלו אמנים להיפגש, להכיר יצירות מתרבויות שונות", תיאר מתיסן את חזון המקום. בסוף הראיון נזכר מנהל השיווק בתפקיד עבורו הוא מקבל שכר, וציין כי המטרה, אחרי הכל, היא "לייצר מקום שיהיה יעד אומנותי מוביל עבור חובבי תרבות שמגיעים לשבדיה בכלל ולבירתה בפרט". גם שיווק הוא סוג של אומנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully