וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל צמצום עבודת המצילים: חצי מחופי תל אביב ייסגרו לרחצה

סוף עונת הרחצה? העירייה ביקשה ממשרד הפנים לבטל שישה חופים מוכרזים, עקב דרישת המצילים שלא לעבוד מעבר לשעות המותרות בחוק. ההחלטה - תוך 48 שעות. אילו חופים ייסגרו?

רק חודש עבר מאז פתיחת עונת הרחצה, וכבר נסגרים לרחצה כמחצית מן החופים המוכרזים בתל אביב. עיריית תל אביב הודיעה אתמול (ראשון) למשרד הפנים כי בכוונתה לבטל את ההכרזה על שישה חופים מתוך ה-13 הקיימים בעיר, וזאת על רקע סכסוך בין העירייה לבין המצילים המועסקים על ידה בנוגע לשעות העבודה של המצילים.

על פי הודעת העירייה, ייסגרו לרחצה החופים הבאים: אביב, בוגרשוב, גורדון, הילטון, תל ברוך וצוק דרום. בחופים אלו לא יינתנו שרותי הצלה והרחצה בהם תהא אסורה. כך, החופים שיישארו פתוחים לרחצה הינם: גבעת עליה, צ'רלס קלור, ירושלים, פרישמן, החוף הנפרד, מציצים וצוק צפון. ביטול ההכרזה יהיה תקף לפחות עד לסוף עונת הרחצה הנוכחית, כך שלמעשה בחופים הסגורים לא ינכחו מצילים עד לסוף שנת 2012.

חוף הים של תל אביב יוני 2012. נמרוד סונדרס
במשך שנים הסכימו מצילי "דור ב'" להיות מועסקים בשעות עבודה ארוכות, אך כעת דרשו להפסיק ההסדר/נמרוד סונדרס

עיריית תל אביב מעסיקה 53 מצילים - מתוכם 23 עובדים קבועים ותיקים (דור א'), 14 עובדים קבועים חדשים (דור ב') ו-16 עובדים זמניים המגויסים לעבודה לעונת הקיץ. המצילים מועסקים בהתאם להסכם עבודה קיבוצי הנחתם בשנת 2007, בתיווך ההסתדרות והממונה על השכר במשרד האוצר. בעונות הרחצה הקודמות, אומרים בעירייה, הועסקו מצילי דור ב' בשעות עבודה ארוכות במשך כל השבוע - שלא כקבוע בהסכם העבודה הקיבוצי ובניגוד לחוק שעות עבודה ומנוחה - זאת בהתאם להסכמת כל המצילים ובאותה מתכונת אשר מקובלת בכל מערך ההצלה בארץ.

"לא עושים כל שינוי עד החלטת משרד הפנים"

יום לאחר תחילת עונת הרחצה, שיגרו מצילי דור ב' מכתב לעירייה הדורש להפסיק את העסקתם בניגוד לחוק להפסיק מהמשך העסקתם בהיקף הסותר את הוראות ההסכם. "אין לנו אפשרות אחרת אלא לענות לבקשתם", אמר לוואלה! חדשות המשנה למנכ"ל העירייה, רובי זלוף, "זה לגיטימי לגמרי, הם יכולים לבקש לעבוד בהתאם למתכונת ההסכם הקיבוצי. הבטחנו להם בעבר כי במסגרת ההסדר, אם ירצו שלא להמשיך לעבוד באותו אופן, העירייה תיעתר לבקשתם". העירייה מקווה לקבל תשובה ממשרד הפנים בתוך 48 שעות. "בשלב זה אנו לא עושים שינוי עד החלטת משרד הפנים, ונפעל בהתאם להחלטותיו", ציין זלוף.

בעירייה מסבירים כי אין ברשותם מספיק כוח אדם בכדי להפעיל יותר משבע תחנות הצלה, ועל כן היא מנסה לגייס מצילים עונתיים נוספים. "בנסיבות שנוצרו בעת הזו ברור, כי אין העירייה יכולה עוד למלא את מחויבויותיה למתרחצים בכל החופים המוכרזים", נכתב בהודעת העירייה, "הננו מודעים כמובן לחוסר הנוחות שעלול להיגרם לבאי החופים בעיר עקב ביטול ההכרזה על החופים כמבוקש על ידינו, אך מדגישים כי לנגד עינינו עומדים ערכי השמירה על חיי אדם ושמירה על בטיחותם ושלומם של המתרחצים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully