וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה דורשת לגזור מאסר עולם כפול על דניאל מעוז

10.6.2012 / 20:22

"ב-23 באוגוסט דניאל מעוז רצח, לא פעם אלא פעמיים", סיכם התובע במשפט רצח בני הזוג מעוז. על גרסתו בו האשים את אחיו התאום, ניר: "בנסותו להפליל את אחיו, דרס את משפחתו"

התביעה במשפט הרצח של בני הזוג מעוז דורשת עונש מאסר עולם כפול נגד הנאשם, דניאל מעוז – כך הודיע היום (ראשון) התובע, עורך הדין יובל קפלינסקי, בתום עדותו של מעוז. בסוף דבריו פנה התובע אל מעוז וביקש ממנו "לעזוב את ניר, זה לא מאוחר מדי". "ב-23 באוגוסט דניאל מעוז רצח, לא פעם אלא פעמיים", אמר קפלינסקי, ואמר כי בניסיון להפליל את אחיו, ניר, הנאשם "החליט בקור רוח לדרוס את משפחתו". לשופטים אמר קפלינסקי: "יש בכוחו של בית המשפט להרשיע את הנאשם, אנו מבקשים היום מבית המשפט לעשות זאת עם סימני קריאה רבים בכדי להפריח את אותם רסיסים של הגרסה הזו (של הנאשם – י.א.) לעולם".

דניאל מעוז במשפט על רצח הוריו במחוזי ירושלים, מאי 2012. עומר מירון
התביעה מבקשת מאסר עולם כפול. דניאל מעוז/עומר מירון

מוקדם יותר הוצא דניאל מעוז פעמיים מהדיון בידי אנשי שירות בתי הסוהר. באחת הפעמים הוא הוצא בעודו קורא לעבר אחיו התאום, ניר, "מסכנים ההורים, חתיכת אפס. הוא הרוצח, תתנו חיבוק לרוצח". מעוז הוצא לאחר שהעיר מדוכן הנאשמים לכיוונו של התובע, כשזה התייחס לחקירה הנגדית שעבר ניר מעוז במהלך עדותו במשפט - והשופט הורה על הוצאתו מהאולם.

ויכוח ער בין התובע לסנגור

האווירה באולם בית המשפט הייתה טעונה עוד קודם לכן, כאשר בשלב הסיכומים תקף עו"ד קפלינסקי, את התנהלותו של הסנגור, עו"ד דוד ברהום, ובעיקר את החקירה הנגדית שזה ניהל נגד ניר מעוז, שהואשם על ידי דניאל כאילו הוא-הוא הרוצח. "ניר מעוז היה פה על דוכן העדים ונשאל פעמיים על ידי הסנגור איך יכול להיות שנמצאה טביעת אצבע שלו עם דם על הקיר? לא יעלה על הדעת שהוא יישאל על טביעת אצבע עם דם שלא היה עליה דם. זה מקרה חמור מאוד", טען עו"ד קפלינסקי.

לאחר דבריו של התובע, קם עו"ד ברהום ממקומו וביקש להפסיק את שלב הסיכומים כדי שיוכל לפנות לסנגור הראשי להתייעצות, לנוכח מה שתיאר כמתקפה אישית כלפיו. "מאשימים אותי במשהו חמור מאוד. בעצם יש פה שני נאשמים אני ודניאל מעוז. אני בעל מקצוע, עומד בידיים נקיות, אני עומד מול מתקפה ויחס קשה ועובד בסד זמנים מאוד לחוץ. לתקוף אותי ככה, באופן אישי, מול התקשורת – זו הכפשה שלי כסנגור ועוד לפני שהגבתי להאשמות האלה". לדבריו, "ככל שהדברים יתבררו בסוף לא כטביעות אצבע, יש חומר חקירה חד משמעי של טביעות שחשודות כנגועות בדם. אם עשיתי טעות? יכול להיות. פעלתי בזדון? לא חושב. עשיתי עבירה אתית? יתכבד אדוני ויפנה ללשכת עורכי הדין. כששאלתי את ניר מעוז אם יש טביעות בדם, אני לא חייב להביא ראיות מקסימליות כדי לשאול את השאלה".

לאחר שהתובע קפלינסקי המשיך בנאומו, קם שוב עו"ד ברהום וביקש לצאת מהאולם, אך השופט עצר בעדו: "אל תצא, אתה תצטער על זה". השופט סגל ביקש להרגיע את הרוחות וקרא לשני עורכי הדין: "יש כללים, לא תפרו אותם, אתם פוגעים בעצמכם. עוד חצי שעה, שעה, יום, אתם תצטערו על זה". עו"ד קפלינסקי ענה לו כי "אני לא מחפש את עו"ד ברהום, לא הסנגוריה ולא לשכת עורכי הדין. אני מנהל תיק אחד – מדינת ישראל נגד דניאל מעוז. צריך להבין מה ניר עבר פה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully