וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניאל מעוז בעדותו: "אני לא בטוח שהאמת תעזור לי"

גלעד גרוסמן

30.5.2012 / 12:35

בהמשך עדותו במשפט הרצח של הוריו, אמר מעוז כי הוא מפחד מאחיו ניר, אותו מאשים ברצח. במהלך הדיון הוצגו קטעים מחקירתו של דניאל, בהם ניתן לראות כיצד הוא משנה את גרסתו

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

דניאל מעוז, הנאשם ברצח הוריו נח ונורית, המשיך הבוקר (רביעי) בעדותו במשפט הרצח בבית המשפט המחוזי בירושלים. במהלך הדיון, הוצגו קטעים מחקירתו של מעוז, בהם ניתן לראות כיצד הוא משנה את גרסתו בחקירה. באחת החקירות, הוא נשאל מדוע חשש להודות שהיה בירושלים, והסביר כי חשש להודות בכך מכיוון ש"היה קשה לי להאמין שיאמינו למה שבאמת קרה". הוא הוסיף שלא חשב שהאמת מעניינת את החוקרים. "לא הייתי בטוח אז ואני לא בטוח היום שהאמת תעזור לי", אמר.

משפט דניאל מעוז. רן גור, ספק 500
"אני קורבן עבירה, ניר הוא הרוצח". דניאל מעוז ופרקליטו בבית המשפט, הבוקר/ספק 500, רן גור

"ניר איים להרוס לי את החיים", העיד דניאל כאשר נשאל על נטיותיו המיניות. התובע, יובל קפילנסקי, שאל את מעוז אם אחיו ניר, אותו הוא מאשים ברצח הוריו, איים באופן מפורש לגלות שהוא פדופיל. על כך השיב דניאל, כי ניר איים לספר להוריהם על סטייתו, אולם היה לו ברור כי ניר, שעובד במשטרה, לא מתכוון לספר רק להורים.

השופט דרורי שאל את מעוז מה ניתן היה למצוא במחשבו כאשר ניר גילה שהוא פדופיל. ועל כך השיב דניאל כי במחשב היו צ'טים, סרטים ותמונות פדופיליות. בהמשך נשאל דניאל מדוע העדיף לספר לחוקרים על מפגש שלא היה במציאות עם נער ליווי, וזאת במקום לחשוף את העובדה שניר הוא הרוצח. "אני קורבן עבירה", השיב. "ניר הוא הרוצח".

מעוז נשאל מדוע אחיו ניר לא ניקה את זירת הרצח. "זה משהו שצריך לשאול אותו. אני לא יודע מה הוא עשה או שינה בדירה",השיב. ולכך השיב השופט דרורי: "הוא השאיר את הסכין בתוך הבטן. הסכין זה אלף בית. בלי להיכנס לגוגל צריך לדעת שהרוצח מעלים את כלי הרצח כפי שאתה עשית". מעוז, שהודה בעבר כי נפטר מהסכין ששימשה לרצח, הסביר: "אני הוצאתי את הסכין מתוך אינסטינקט". הוא הוסיף כי אולי ניר השתמש בכפפות לביצוע הרצח, למרות שלא ראה כפפות.

על אחיו ניר: "אני מת מפחד ממנו"

"אני כל לילה שומע צעקות מאותו היום. כל צעקה גורמת לי לפלאשבקים ולהיסטריה. אני יודע מה ניר עשה ומה הוא מסוגל לעשות", הוסיף דניאל, "אני מת מפחד ממנו, ואני יודע שזה מועדון החברים שלו שאני יושב אצלם והם מדליפים לו הכל. הדרך היחידה שניר לא יפגע בי או במישהו אחר זה שהוא יחשוב שאני משתף פעולה".

לדיון הבוקר לא התייצבה תמר מעוז, אחותו של דניאל, אולם אחיו ניר הגיע. בשלב מסוים אמר דניאל: "בכל פעם שאני צועד לאולם יש לי חשש, האם ניר יעשה איזו שטות. הייתי שמח אם הוא לא היה באולם הדיונים".

בעדותו הקודמת, שהתקיימה לפני כשבועיים, גולל מעוז כיצד ניקה את זירת הרצח. "הרעיון לנקות את הציפורניים של ההורים שלי אחרי הרצח בא לי מהטלוויזיה. תמיד מדברים שם על זה שיש שרידים אחרי מאבק", אמר מעוז. במהלך החקירה הנגדית, נשאל מעוז על האופן שבו ניקה כתמי דם בדירת הוריו לאחר הרצח. זאת, לאחר שנסע מירושלים לתל אביב ובחזרה. "לא תכננתי לנקות בציפורניים, לא תכננתי אקונומיקה, לא תכננתי כלום. הכל באותו הרגע", אמר. בעדותו, סיפר כי גילה כתם דם על גופת אביו, שלטענתו, לא ידע אם מדובר בדמו שלו או של אחיו התאום, להם DNA זהה.

"דניאל מעוז איבד את המשפחה שלו בליל ה-13 באוגוסט, במו ידיו, באקונומיקה שהוא מצא בדירה וניקה אותה, ובפיו, עם כל השקרים שהוא מפיץ. הוא לגמרי לבד בעולם, ולא מגיע לו יותר מזה" – כך אמרה אחותו של הנאשם ברצח הוריו, לאחר הדיון הטעון בבית המשפט לפני כשבועיים. בתום עדותו של אחיה, אמרה מעוז כי "העדות פשוט מדברת בעד עצמה. זה כבר מעבר לסבל ולקושי שלנו עם האובדן של ההורים שלנו, התחושות העיקריות שלנו מהעדות הן שזה בין מביך לפתטי וזה אנדרסטייטמנט. אני יכולה להגיד לכם שאני לא מתכוונת להגיע יותר לדיונים. מבחינתי הסיפור גמור בכל רובד אפשרי ואני רוצה להתפנות להתחיל בתהליך האבל, שלצערי הרב לא התאפשר עד עכשיו, בעיקר בגלל הרוצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully