וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: עבודות שירות למעסיקים בתנאי עבדות

10.6.2012 / 9:17

גזר הדין ניתן לאיברהים ובסמה ג'וליאני משועפט, לאחר שהורשעו בפברואר. "התנהגנו עם הבחורה בצורה הגונה, חשבנו שיזכו אותנו כי לא עשינו דבר רע", טענה האישה בתום הדיון

בפעם הראשונה בישראל הטיל היום (ראשון) בית המשפט המחוזי בירושלים עונש על בני זוג שהורשעו בהעסקה בתנאי עבדות. העונש, ארבעה חודשי עבודות שירות, נגזר על איברהים ובסמה ג'וליאני משועפט, שהורשעו בחודש פברואר האחרון.

השניים החזיקו בביתם במשך שנתיים את מרי אן פאיג, פיליפינית בת 25 שהגיעה מירדן ב-2007. בכתב האישום נטען כי האישה, בסמה, לקחה את דרכונה, והשניים כלאו אותה בביתם ולא איפשרו לה לצאת. העובדת עמדה לשירותם יומם ולילה, הם לא נתנו לה ימי חופש ושילמו לה סכום של 150 דולרים בלבד לחודש עבודה. לאחר שברחה מהווילה בה עבדה, הגישה העובדת תלונה במשטרה. עונש המינימום הקבוע בעבירה זו הוא ארבע שנות מאסר, אך בית המשפט החליט להתחשב בנסיבות המקרה.

עו"ד אריאל עטרי, המייצג את בני הזוג, מסר בתגובה: "בית המשפט החליט לתת גזר דין קל במיוחד בעקבות העדויות בתיק, גם של המתלוננת עצמה, לאחר שהיא נתפסה גונבת תכשיטים מביתם. בנסיבות הללו הופתענו מההרשעה. טעמנו ונמשיך לטעון בערעור בפני בית המשפט העליון שאין כאן מקום להרשעה".

"התנהגנו עם הבחורה בצורה הגונה, חשבנו שיזכו אותנו כי לא עשינו דבר רע", אמרה בסמה ג'וליאני בסיום הדיון. "גם בחקירתה בבית המשפט היא אמרה שהתנהגנו אליה כראוי כל הזמן. טענו שכלאנו אותה - היא הרי התקשרה מהטלפון שלי למשפחתה לחו"ל כל הזמן".

  • עוד באותו נושא:
  • עבדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully