וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ישראל באו"ם נבחר לתפקיד סגן נשיא העצרת

טל שלו

9.6.2012 / 1:15

רון פרושאור יהיה אחד מ-21 סגני הנשיא של העצרת הכללית ה-67, שתיפתח ב-18 בספטמבר. "זה הישג נוסף לישראל באו"ם וביטוי להערכה של הקהילה הבינלאומית בתרומתנו", אמר השגריר

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, נבחר אמש (שישי) על ידי העצרת הכללית של הארגון לשמש כאחד מ-21 סגני הנשיא של העצרת הכללית ה-67, שתיפתח ב-18 בספטמבר במעמד ראשי מדינות. לתפקיד נשיא העצרת הכללית בחרה עצרת האו"ם בסרבי ווק ג'רמיץ' שיחליף את נשיא העצרת הכללית הנוכחי, נסיר נסאר הקטרי.

השגריר פרושאור נבחר כמועמד קבוצת מדינות המערב באו"ם, הכוללת את מדינות מערב אירופה, ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד. פרושאור יחל את תפקידו עם פתיחת העצרת הכללית בספטמבר הקרוב, שצפוי להיות עמוס במיוחד על רקע המשבר בסוריה, איום הגרעין האירני, וניסיונותיה המחודשים של הרשות הפלסטינית לשדרג את מעמדה בקהילה הבינלאומית באופן חד צדדי.

"כהונתו של פרושאור כסגן נשיא העצרת תספק לישראל עמדת השפעה חשובה בזירת האו"ם בתקופה בה היא מתמודדת עם אתגרים רבים", נמסר בהודעה שפירסמה דוברות המשלחת הישראלית באו"ם, בה הודגש כי במסגרת תפקידו יהיה השגריר פרושאור שותף מלא בקביעת סדר יומה של העצרת הכללית בשנה הקרובה וכן ינהל את דיוני העצרת הכללית בהיעדר הנשיא המכהן.

"זהו הישג נוסף לישראל באו"ם וביטוי להערכה של הקהילה הבינלאומית בתרומתנו", אמר פרושאור, שמצטרף לשגרירים ישראליים קודמים כמו אבא אבן ודני גילרמן שמילאו תפקיד זה בזמן שליחותם באו"ם. "אנו פועלים במלוא המרץ להציב את ישראל על מפת האו"ם כמדינה מובילה ומשפיעה לרבות חברות עתידית במועצת הביטחון" הוסיף, "יתרה מזאת, בחירת מועמד ישראלי לתפקיד בכיר זה, עשויה לשמש דוגמה ובסיס לקידום מועמדים ישראליים בתפקידי מפתח נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully